{ 'anonymize_ip': true }

maandag 10 oktober 2016

Van alles en het herfst-thema

Van alles en het herfst-thema


Vorige week ben ik even met Lydia naar de Bolletongersdei in Bolsward geweest. Dat is een jaarmarkt, van oudsher was het de veemarkt (Bolle = stier, tongersdei = donderdag). Het was leuk en gezellig en mooi weer! Ik wist dat die markt er was doordat ik zag dat Trendywol die dag de winkel dicht had om op de markt te staan. Ik had vooraf even contact met Lolkje van de winkel, omdat ik graag een boekje wilde kopen bij haar. Gelukkig, ze had het nog!


Dat heb ik dus even gekocht. Ik heb kort geleden nog meegedaan aan een give-away bij Bit of Color. Ik won het boekje niet, maar ik wilde het toch graag hebben. Vooral nu ik oud-tante ga worden :-) 
Lydia kocht oogjes voor knuffels die ze gaat maken. Zij kocht kort geleden ook een heel leuk boekje bij Trendywol, volgens mij heet dat boekje Christels knuffels, van Christel Krukkert. Ik hoop dat ze daar binnenkort weer eens wat van laat zien op haar blog. Ze was al heel ver met het hondje en dat wordt zo leuk!

Dan wil ik nog even terugkomen op mijn blog van afgelopen vrijdag over de slinger met babykleertjes. Ik heb even de foto teruggezocht van hoe het bij ons versierd was toen onze zoon in maart 2000 geboren is:



Het is een foto van een foto, vandaar dat de kwaliteit nogal slecht is. Ik had toen zelf wel wat voorbereid, een luier aan de vlaggenstok, een klein slingertje met babysokjes en de gekleurde vlaggenlijn (plastic vlaggetjes). Wij hadden ook hele lieve buren, want zij hadden dus een enorme slinger met kleertjes, Zwitsal-flesjes, luierzakken etc. gemaakt. En er was een mooi bord gemaakt, op deze foto niet goed te zien, maar met een baby in een Friese vlag, hangend aan ons huisnummer. Zo leuk gemaakt! Ik heb het toen volgens mij haast wel twee maanden laten hangen :-) En even voor de volledigheid: wij woonden toen in Nieuwegein. Ik weet niet of zo'n "waslijn" speciaal uit een bepaalde streek komt. Ik vind het wel een heel leuk gebruik!

Vanavond is onze handwerkavond en het thema is herfst. Ik laat natuurlijk nu nog niet zien wat de haakideeën zijn, dat komt later deze week. 
Ik moest even goed zoeken. Ik keek eerst even wat er op de website stond over herfst. Heel erg weinig, wat pompoentjes:


Het patroon van deze pompoentjes vind je hier.


En blaadjes, zowaar een eigen patroon, dat staat hier al op deze blog. Die waren toen ook voor een workshop.



In huis heb ik nog steeds geen herfsthoekje. Door het zonnige weer vond ik dat ik het nog steeds wel kon uitstellen. Nu ik deze foto's opzocht, zag ik dat ik drie jaar geleden rond deze tijd wel iets herfstigs in de vensterbank had:



Als ik dan deze week toch een herfsthoekje maak, dan ga ik ook nog even meedoen aan de "link-your-stuff-seizoentafel-herfst" van Juffrouw Ooievaar.

Ik ga de spullen klaar zoeken voor vanavond en Lydia zorgt vandaag voor wat lekkers. Wij hebben er weer zin in!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Hier in Groningen heb ik zo'n waslijn nog nooit gezien maar leuk is het wel! De herfsthaaksels zijn ook leuk. Ook hier nog geen herfsthoekje maar het gaat kriebelen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geboorte-waslijnen.. nee die zie ik hier ook niet echt regelmatig ;o) Maar wel leuk om de jouwe te zien! Veel herfst-haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie wel soms een geboortewaslijn, meestal wel binnen of voor het raam. Bij jou was het wel heel leuk versierd zeg! Wat hebben de buren er een werk van gemaakt! Maar ze wisten natuurlijk dat jij hetzelfde zou doen voor anderen.
    De herfstmaaksels zijn nog steeds leuk natuurlijk (ik herinner ze me nog), dat is tijdloos.
    Veel plezier vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier (heel dicht bij Amsterdam)heb ik nog nooit een geboorteslinger in de tuin gezien. Wel veel vlaggen en een kartonnen slinger voor het raam van hoera een meisje of jongen.Wel hier in de voortuinen houten of plastic opblaasbare ooievaars. Ik vind dit een erg leuk idee zo'n slinger. Leuk dat je buren er zo'n werk van hadden gemaakt. Wens jullie een gezellige handwerkavond! (ook dat heb je hier in het dorp voor zover ik weet niet) :-(

    BeantwoordenVerwijderen