{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 26 oktober 2016

De Breimeisjes op brei-excursie

De Breimeisjes op brei-excursie


Vorige week vrijdag was het de dag van het uitje van De Breimeisjes: wij gingen naar Zwolle, voor het eerst bezochten we één van de Nederlandse Breidagen. En wat was dat leuk!
Hier is vast een korte samenvatting in een fotocollage:


Een paar jaar terug ben ik met zoon en een vriend van hem naar de IJsselhallen geweest voor Legoworld, we gingen toen met de trein. Ik zag destijds het enorme parkeerterrein en besloot een eventuele volgende keer met de auto te gaan. En dat was inderdaad prima te doen. Met de trein kan natuurlijk ook, al moet je toch nog wel een eindje wandelen. En dat is vooral na een hele dag op de beurs niet ideaal.

We waren er om ongeveer kwart over tien en toen was het al druk! Twee hallen gevuld met allemaal wolkramen! En allemaal handwerkliefhebbers natuurlijk! En heel veel inspiratie!

Ik laat hier een paar dingen zien. Deze dekens zijn Tunisch gehaakt, aan één stuk:


Dit ziet er altijd heel fascinerend uit, en wat een mooie kleuren ook:


Het is niks voor mij, maar wel grappig, deze trui van ontzettend dikke wol:


Wij deden nog een workshop, Bohus Stickning, bij Loret Karman. Dat is een Zweedse breitechniek, waar ik zeker nog een blog over ga schrijven binnenkort. Hier vast een foto van de Breimeisjes in actie:


En dan onze aankopen! Lydia werd helemaal verliefd op een boek, een tweedehands exemplaar dat er nog prachtig uitziet:


Tijdens onze lunch koos ze ook direct uit wat ze hieruit gaat maken en ze kocht het benodigde garen:


Voor wie het boek kent: het wordt het grote vest met Pluto, maar dan wel in een iets aangepaste maat.

Bij de aankoop van het boek van Lydia kon je dit boek voor een vriendelijk prijsje kopen:


Die mocht ik. Leuk, ik kende het boek al en ja, ik houd ook van breien!
Ik kocht verder een paar houten ringen. Ja, ik word oud-tante, hé, dus ik wil in ieder geval zo'n bijtring maken!


Ik viel voor dit mooie garen:


Een katoengaren in verloopkleuren. Ik had al veel over dit merk gezien op facebook, dit was de eerste keer dat ik het echt zag en direct kon kopen.
Ook kocht ik nog zes mooie bolletjes katoen voor tien euro, een leuke beursaanbieding:


Het ziet er net zo mooi uit als Larra en Catania en heeft ook net zoveel meters op de bol. Wel aanzienlijk minder kleuren:


Wij hebben echt genoten. Even over vier zijn we weer naar de auto gegaan en terug gereden. Druk op de weg, dus we deden er nu wat langer over. Heenreis iets minder dan een uur, terug zeker vijf kwartier. Het maakte niet uit, want we hadden genoeg om over na te praten :-) Een superleuke dag en zeker voor herhaling vatbaar! 


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Ja die breidagen zijn een feest ik was er vorig jaar ,leuk om even mee te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heerlijk dagje uit, en helemaal leuk dat jullie samen gingen! Nu lekker nagenieten, ik weet uit ervaring dat je na zo'n inspirerende en volle dag vaak nog dagen nasuddert ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was vast een heerlijke dag :-D Leuk dat jullie nog een nieuwe techniek konden leren. Ik ben wel een aantal keren naar de handwerkbeurs geweest in Zwolle, maar nog nooit naar de brei- en haakdagen, misschien ook maar eens doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er uit als een fantastische dag! Gezellig en mooi dingen gekocht. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt als de hemel op aarde voor elke handwerkverslaafde :-)
    Mooie kleur heb je gekozen en geniet maar van je boek, ik heb het al eens uitgeleend uit de bibliotheek en het is heel inspirerend.
    Bedankt dat we mochten meegenieten van jullie uitje, wat jammer toch dat we zoiets niet in België hebben...
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er waren wel Belgische dames! Er zaten twee bij de workshop die we deden, en ook een Amerikaanse!

      Verwijderen
  6. Lijkt mij ook helemaal geweldig om eens naar zo'n beurs te gaan.. Niet echt goed voor de beurs denk ik zo.. hihihihi.. ben benieuwd naar wat je uit het boek gaat maken.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk zo dagje uit ..
    en met zo veel soorten wol lijkt me
    moelijk om niets te kopen :)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke dag!
    Ben benieuwd naar het Zweedse breien :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet dat er gezellig uit! Het moet een heerlijk dagje geweest zijn. Fijn dat ik even mee mocht genieten :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig zo samen op stap en wat een walhalla voor de breifanaat.

    BeantwoordenVerwijderen