{ 'anonymize_ip': true }

maandag 13 mei 2019

Madelief

Madelief


Voor Breiclub.nl schreef ik kort geleden een blog over madeliefjes en ik vertelde over een gebreide madelief die ik wilde proberen te maken. Gisteren kon je zien dat het gelukt is. 
Vandaag meer foto's en details.

De eerste rand met bloemblaadjes is gebreid met naalden nummer 3½. 



Volgens het patroon zou ik dunnere katoen moeten gebruiken voor de tweede rand. Dat had ik niet in dezelfde kleur. Ik heb  met hetzelfde garen op dunnere naalden gebreid, nummer 3. Dat scheelt ook!



Met geel het hart van de bloem gebreid, ook op nummer 3:



En dan met naald en draad in de weer. Ik heb het hart ook iets opgevuld. Hier ligt mijn exemplaar op het boek:


Ik heb er weer direct een veiligheidsspeldje achter gezet, zo is 't een broche.


Ik draag 'm op aan alle lieve moeders!

Verdere informatie: 
- gebreid naar het patroon uit het boekje "100 bloemen om te haken en te breien"
- met normale katoen, geel en wit
- breinaalden 3½ en 3

Had jij een fijne moederdag?

Zoon had echt z'n best gedaan om leuke cadeaus te kopen, ik kreeg dit:


Een kweeksetje voor citroenmelisse, voor in de thee én een bijenhuis! Leuk, ik ben er blij mee ❤️

Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Je hebt er een prachtige broche bij!
    Het madeliefje is heel mooi geworden, al lijkt het me best een priegelklusje met veel opzetten en afkanten 😁.
    Maar het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het afkanten viel juist reuze mee! Het in elkaar zetten is altijd wel een beetje lastig. Het is ook een beetje scheef geworden, maar ik vind 't resultaat zelf ook wel leuk :-)

      Verwijderen
  2. Wat een mooie madeliefje.
    En leuke kado's voor moederdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel geslaagd ma-de-liefste! En dat ben jij kennelijk ook voor jouw zoon, heel lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk bloemetje! Ik heb er veel gehaakt, maar gebreid...

    BeantwoordenVerwijderen