{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 10 mei 2019

Crea 5219 - Hoop & MORE

Crea 5219 - Hoop & MORE


Sinds vorige week vrijdag was ik direct aan 't denken: "Wat doe ik met het woord van de week: HOOP?

Natuurlijk HOOP ik dat ik weer helemaal herstel van m'n ongelukkige val (Ik vind het zolang duren! Al zegt de deskundige dat ik al heel ver ben. Iets met geduld dat op de proef gesteld wordt...).
Ook heb ik deze week een HOOP kleding en zo weggedaan. Er was een kledingactie, heel fijn!
Toen keek ik bij quotes met het woord HOOP en zag deze:

Dit klavertje vier haakte ik naar een patroon van Filantrojopie

Een echt klavertje vier

Een blad voor geloof
De tweede voor hoop
De derde voor liefde
En de vierde voor geluk

En aangezien ik elke vrijdag eindig met een 🍀 vond ik deze wel toepasselijk vandaag.

Ik maakte zelf twee jaar terug armbandjes met klavertjes vier, dat patroon vind je hier.


En ik heb nog MORE te vertellen 🙂, happy momentjes!
Vorige week waren echtgenoot en ik even samen weg, ik vertelde er woensdag al iets over. We bezochten het museum MORE in Gorssel. Wij gingen erheen omdat we graag de kunstwerken in het echt wilden zien van het programma Het geheim van de meester
In deze collage laat ik er iets van zien, het doet natuurlijk niet echt recht aan de werken, maar geeft toch een klein beetje een idee. Bij het zelfportret van Charley Toorop hangt het originele werk ernaast, aan de rechterkant.


Heel mooi! Er hangt meer interessants van grote kunstenaars, zoals Carel Willink, Pyke Koch, Charley Toorop. En er was een tijdelijke tentoonstelling met werken van de vier broers Barraud. En daar hing dit breimeisje:

De Breister, door Aurèle Barraud
+ 1932
Echt de moeite waard. De streek vonden we ook mooi, we hadden een paar fijne dagen samen. Happy momentjes, zoals ik al zei.

Ik ga eens kijken wat anderen met het woord van de week deden. Hier is mijn lijstje:

 Marjan Maakt
 - Juffrouw Ooievaar
 - Knutselpret
 - Lydia
 - Blauw ruitje
 - In de weer

 - Céline

Fijne dag een heel fijn weekend Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!


🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.




7 opmerkingen:

  1. Mooie armbandje heb je gehaakt.
    Aan Charley Toorop moet ik aan mijn ouders denken.
    Zij wonen in een wijk waar je vlakbij de Charley Tooropweg hebt, ook is daar de bushalte. Nooit gedacht dat ze een schilderes was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja je klavertje vier is deze week extra goed op z'n plek in je blog!
    Wat een heerlijk uitje hebben jullie gehad, fijn om dat samen te doen en te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoop, als christen zijnde vind ik dat een prachtig woord! Hoop voor de toekomst.... XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zo bekijk ik een klavertje ineens heel anders :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er zijn idd meer betekenissen van het woord hoop. Maar in het Engels niet, denk ik. Mooie quote bij het klavertje vier en je armbandje past er prachtig bij.
    Fijn dat jullie even samen weg konden, dat is goed op z'n tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn, lekker een dag samen weg en blijf maar HOOP houden op een goed herstel. Mooie bijdrage weer voor deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk haakwerkje die klavertjes vier. En mooi bij het woord hoop.
    Die tentoonstelling lijkt me wel wat maar geen idee waar Gorssel ligt :), ik vrees ver bij mij vandaan.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen