{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 27 november 2013

Kleur

Kleur


Dit jaar kreeg ik op moederdag een tuintje (kijk maar hier). Ik plantte wat en zaaide wat en ik zaaide o.a. tomaat. Ik verwachtte daar niet veel van, de zomer kwam ook nog eens laat op gang, maar wat bleef het lang warm en mooi! Een plantje werd het en uiteindelijk bleken er dan toch nog twee tomaten aan het plantje te zijn gekomen ook!


Begin november leek het wel heel koud te worden en ik heb ze toen geplukt en op een schaaltje binnen gelegd, bij het raam. Ze bleven heel lang groen en ineens zag ik dat er een klein beetje kleurverandering kwam! Ik had toen direct een foto moeten nemen, maar dat heb ik niet gedaan. Hier een foto van zondag:


en een foto van maandag. Nee, er is geen gezinsuitbreiding! Ik vond dit kleintje nog aan een andere tomatenplant, die ik gekocht had met bloemetjes én tomaatjes er al aan.


En op dinsdag zijn ze nog roder!


Wat kleuren ze nu snel door! Leuk om te zien en binnenkort ga ik ze proeven. Het was in ieder geval een erg leuk cadeau, daar hebben we al veel plezier van gehad!
Nog een bewijs dat het een mooie zomer was, zag ik aan de druiven. Ik wist de eerste jaren niet eens dat het blauwe druiven waren, ze bleven gewoon groen. Dit jaar waren ze prachtig, diep, donker, paars! En lekker!


Morgen is er weer handwerk in de blog.

Liefs van De Breimeisjes!

6 opmerkingen:

  1. heerlijk he, oogst uit eigen tuin. Ik vind het dan nog lekkerder smaken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk dat ze zo mooi doorkleuren , en de druiven zijn ook al zo mooi van kleur, mooi voor een trui ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmmm, ziet er lekker uit. Spijtig dat we geen druifje kunnen plukken om te proeven. Laat het je smaken....
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He wat leuk om te zien, ik wist helemaal niet dat groene tomaten door "garen"als je er al eerder afplukte. Ik dacht dat je moest wachten tot ze rood zijn. Maar ja zo zie jemaar op een blog valt nog veel te leren.
    eetsmakelijk
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ze nog groen zijn en het gaat vriezen, dan heb je niks meer. Als je ze dan binnen legt, in de vensterbank, worden ze toch nog wel rood. Al duurt het best lang voor het begint te kleuren.

      Verwijderen
  5. Ja de natuur laat mij ook vaak verrassen. Hij is vaak sterker dan we denken.
    Ik geef planten/struiken ook altijd 2 jaar de kans om te herstellen, zoniet dan gaan ze uit mijn (moes-)tuin.
    Geniet er maar lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen