{ 'anonymize_ip': true }

maandag 7 oktober 2013

Wat haak je me nu?

Wat haak je me nu?


Met Katrein Kunst op inkoop, dat was een leuke belevenis! We kochten o.a. mooie acryl in van het merk Scheepjes, de Roma, in mooie kleuren. Leuk garen om bijvoorbeeld een zigzagdekentje te maken! 




Een uitgebreide beschrijving van deze steek vind je op de volgende blog wiekevankeulen.blogspot.nl, onder het kopje "Haak- en breipatronen". In het kort komt het erop neer dat je een aantal lossen neemt om mee te beginnen, deelbaar door 16 + 29 (dus 45 of 61 of 76 , etc.). Hierop haak je : 2 lossen, 6 stokjes, dan 3 stokjes in één steek, weer 6 stokjes en dan 3 stokjes samenhaken.  Zo haak je alle toeren, alleen haak je in de volgende toeren niet in de eerste en de laatste steek, anders kom je niet uit met die 6 stokjes en zou de lap steeds breder worden.



Ik haakte langs de zijkanten nog een rand met vasten ter afwerking.

Het garen is ook erg leuk om allerlei granny's van te haken!



Heel veel granny-patronen kun je bijvoorbeeld vinden op de volgende blog:
haakmaaraan.blogspot.nl.


En met granny's kun je van alles maken! Tassen, kussens, sjaals, allerlei kledingstukken, dekens en nog veel meer! Ik haakte er nog een klein dekentje van:



Gewoon met vasten aan elkaar gehaakt. Het is naar eigen inzicht wat dan de mooiste kant is!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


6 opmerkingen:

  1. oooh, wat een leuk dekentje <3
    Mijn poppen dames zitten verlekkerd te kijken hier ;) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mijn pop keek ook heel beteuterd toen ik deze haakwerkjes wegbracht naar de winkel van Katrein!

      Verwijderen
  2. Als die poppen zo ongelukkig zijn....dan weet je wat je moet doen hé Akkelien.... En dat begrijp ik goed. Zo een mooie kleuren. Echt iets voor de poppen ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke kleurtjes en dat wordt dus een poppendekentje haken:-)!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleurtjes! Ze zijn ook uitstekend geschikt voor de granny's.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dekentje. Het blijft leuk, granny's haken.

    BeantwoordenVerwijderen