{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 9 oktober 2013

Muts

Muts


Op facebook zit ik tegenwoordig in een groep die "Haken en haakpatronen" heet. Het is een leuk initiatief dat vooral bedoeld is om elkaar te inspireren en zo gebruik ik het dan ook. Kort geleden zette Betty, die ook regelmatig op de handwerkavond bij Katrein Kunst komt, een link naar de "goedgemutste breicampagne" erop, klik hier voor meer informatie. Het is daarbij de bedoeling dat er mutsjes worden gebreid die dan op flesjes smoothie komen en zo in de winkels verkocht worden. Per verkocht flesje met mutsje gaat er een bedrag naar het Nationaal Ouderenfonds. Heel sympathieke én leuke actie! Ik ga dat ook zeker meenemen naar een handwerkavond als extra brei- of haakidee! Er zijn ook patroontjes te vinden op de site.

Voor dit moment bracht het mij op een leuk ideetje. Ik had namelijk afgelopen vrijdag een soort van startavond voor het Pronkriders-seizoen. (Kijk hier voor meer informatie over het schoonrijden, of op de facebookpagina van De Pronkriders!)


Er was een stamppottenbuffet, met later op de avond muziek: smartlappen! Deze avond was in het huis van één van de Pronkriders en voor de gastvrijheid wilde ik graag iets meenemen, een flesje wijn bijvoorbeeld. Nu wist ik dat deze dame dol is op hoedjes en ineens bedacht ik dat ik voor die wijn wel een hoedje kon haken!


En natuurlijk nog een paar schaatsjes erbij! (Patroontje heb ik ooit gevonden op een Amerikaanse site, hier kun je de vertaling vinden.)


En zo ziet de aangeklede wijn eruit:



Liefs van De Breimeisjes!

9 opmerkingen:

  1. wat ontzettend knap en mooi gedaan zeg!
    Zo word een fles wijn geven , meer dan een feestje. Heel , heel leuk|! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat leuk! Wat verzin je toch steeds leuke, originele en persoonlijke kadootjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is de mooiste wijnfles die ik ooit al heb gezien. Die gaat daar kei blij mee zijn.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk!! Heel mooie manier om een wijnfles te versieren, echt origineel!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk.. ik zit daar ook op die site..
    die flessenmutsjes heb ik een paar jaar geleden al eens gemaakt.. toen gebreid ipv haken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat geloof ik best dat je dat al eens gedaan hebt! Jij bent zo creatief én productief! ;-)

      Verwijderen