{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 20 mei 2015

Woensdag - woondag De kruk

Woensdag - woondag De kruk


Al eerder vertelde ik over de kruk die ik op wil pimpen en ik zou het laten zien als het klaar is. Het is eigenlijk nog niet helemaal klaar en toch laat ik er vandaag weer wat van zien. Die cirkel die ik haakte is namelijk wél klaar.


Ik haakte allemaal randen, en haalde weer een heleboel randen uit...


haakte er nog wat "wit" en geel in


en ging over op blauwe randen en daarna weer op groen:


Toen het groot genoeg was ging ik zonder meerderen verder en ik ben zelfs over gegaan op een iets dunnere haaknaald.


Ik haakte nog een toer 2 x 1 half stokje, 1 losse, waarbij je ook 1 steek overslaat, zodat er een klein gaatje ontstaat. Daarop een simpel picootje. 


Door die gaatjes kan ik dan een koordje rijgen, waarmee ik dit dekje strak kan spannen over de kruk.



Ik twijfel nu nog of ik de kruk zo laat qua kleur. Ik verfde 'm grijs met de Annie Sloan-verf die ik nog had en werkte dat af met de wax. 


In ieder geval ga ik nog "sokken" haken voor de kruk, zodat je er makkelijk mee kunt schuiven over de vloer. Wel leuk dat het krukje zo steeds mooier wordt. De kleuren zijn voor mij een beetje anders dan anders, al heb ik er niets nieuws voor gekocht. Meer voorraad dan ik dacht, haha! Is dat ook herkenbaar?


Het wordt nog een keer vervolgd :-) 


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Echt prachtig geworden, de kleurtjes komen allemaal goed tot hun recht en vormen een mooi geheel.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you for sharing at my link up.
    You are welcome to join us this week too.

    BeantwoordenVerwijderen