{ 'anonymize_ip': true }

maandag 18 mei 2015

Nieuw hoesje

Nieuw hoesje


Vorige week schreef ik over mijn fietszadelhoesje dat vervangen moest worden, vandaag is een ander hoesje aan de beurt. En het begon met een ideetje voor de handwerkavond en een inspirerend boekje, "Mini-granny's" van Yvonne Koop.


Granny's komen regelmatig terug als haakideetje, je kunt er zoveel kanten mee op en er zijn zoveel verschillende patronen! Dit boekje met mini-granny's bracht mij op een idee en ik besloot het "direct-aan-elkaar-haken" toe te passen en dat als één van de handwerkideetjes mee te nemen voor de handwerkavond. En om het mezelf makkelijk te maken, haakte ik met een leuk verloopgaren, dat ik had gekregen van m'n zusje (tijdens de zussendag):



Ik vind het wel een leuke methode. Je haakt de eerste granny helemaal af, bij alle volgende ga je in de laatste toer steeds tussen de stokjes-groepjes met 1 halve vaste om de buur-granny. 

Zo zie je je uiteindelijke werkstuk groeien en kun je direct zien hoever je bent! En ik haakte voor mijn telefoonhoesje, want mijn oude exemplaar begon ernstige slijtageplekken te vertonen rond de opening voor de klittenbandsluiting:


Dit hoesje heb ik gehaakt met de steken van de CAL2014, kijk ook hier


Ik heb zo 15 mini-grranny's verbonden. Daarna heb ik met stokjes en een soort van reliëf-halve-vasten het bovenstuk op maat gemaakt.


Passen en meten en openingen houden voor de klittenbandsluiting.


En dit is het eindresultaat:


Ik voel me prettig met paars :-) Hebben jullie ook zo'n absolute lievelingskleur?


En die aan-elkaar-haak-methode, dat vind ik wel een heel goed idee, daar ga ik vaker mee werken!

Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Tof hoor, en ja paars is ook mijn favorietje ;-).
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is groen het lievelingskleur :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groen vind ik mooi, buiten, in de tuin en de natuur. Zonder groen is 't geen doen ;-)

      Verwijderen
  3. Mooi, die kleine grannies. Jij hebt tenminste weer een origineel hoesje.
    Ik ben dol op blauw.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, blauw! Dat is absoluut mijn nummer twee!
      Groetjes,
      Akkelien

      Verwijderen
  4. This is gorgeous! I love granny squares. They are so versatile.
    I would love if you shared this at our Yarn Fanatic Party - http://eyeloveknots.blogspot.com/2015/05/yarn-fanatic-party-37-string-theory.html.
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you for sharing at my link up.
    You are welcome to join us this week too.

    BeantwoordenVerwijderen