{ 'anonymize_ip': true }

maandag 21 maart 2016

Etui

Etui


Al een paar keer liet ik iets zien dat ik gemaakt heb tijdens handwerklessen op school. En vandaag laat ik het etui zien waar ik het al eerder over gehad heb. Volgens mij heb ik dit ook gemaakt in de brugklas, dus in 1977/1978, hetzelfde jaar waarin ik dat borduurwerk had gemaakt.

We moesten eerst een ontwerpje maken op papier, het was de bedoeling dat het wat patchwork-achtig zou worden, met rechthoekige vakjes met verschillende lijnen erin.


En dan moest het op de naaimachine allemaal gestikt worden.


Er moest ook een voering in en een rits. Ik had de aanwijzingen gemist en werkte de voering netjes weg onder de rits. Dat had net andersom gemoeten :-) Dat herinner ik me nu nog, al heb ik daarna niet vaak meer ergens een rits ingezet. Ik doe niet zo heel veel met m'n naaimachine.


Ik kreeg een voldoende, maar geen hoog cijfer. Het is wél leuk dat ik dit etui nog steeds in gebruik heb! Mijn potloden zitten erin.



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Het is zeker heel leuk dat je het etui nog steeds gebruikt!! Dat cijfer had alleen daarom al veel hoger moeten zijn! Na bijna 40 jaar nog steeds in topconditie!! Het ziet er ook mooi uit. Mooi dat blauwe stofje met de stiksels!!
    Toch wel hele leuke lessen heb jij gehad. Verschillende technieken geleerd en geleerd om zelf creatief te zijn!
    Fijne week en lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je je etui nog hebt. En ook in gebruik hebt ;) Zo zie je maar, handwerk is kwaliteitswerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je het etui bewaard hebt! Leuk om te zien ;)

    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk etui nou van mij krijg je een hoog cijfer hoor ,wat konden ze daar toch vroeger moeilijk om doen ziet er prachtig uit en je maakt toch zulke dingen on er van te leren ,
    En dan nog steeds mooi en in gebruik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is hartstikke leuk! Nou, van mij krijg je een 'goed' hoor...
    Leuk dat je hem nog steeds in gebruik hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vroeger werd er meer gekeken of je de opdracht wel precies volgens de instructies had uitgevoerd, i.p.v. naar creativiteit. Het is zo leuk, dat je het etuitje nog steeds gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk en zo tof dat je hem ook nog steeds gebruikt. Daarvoor had je al wel een zeer goed moeten krijgen vind je niet...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thank you for sharing in my link up last week.
    A New party is now open.

    BeantwoordenVerwijderen