{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 31 januari 2013

Bijna Valentijn

Bijna Valentijn


De folders kleuren op dit moment weer roze en rood! Bijna Valentijn. Wij Breimeisjes maken zelf hartjes!  Ik heb vorig jaar naar de patronen van de kerstballen van Arne en Carlos Valentijn-ballen gebreid, van katoen:


Breimeisje-vriendin Lydia heeft dit lieve kussen voor haar dochter gebreid:


Ik ben bezig een patroontje uit te werken, voor de volgende handwerk-avond in de huiskamer van Katrein, deze hartjes:

Dit patroon ga ik ook gebruiken voor een andere workshop die ik binnenkort ga geven op de school van m'n zoon. Daar is een actiedag, voor een goed doel. En ja, daar doe ik weer aan mee!
Nog meer hartjes van De Breimeisjes kun je vinden op onze website: hier. En in één van mijn eerste blogs liet ik een slinger van harten zien! 

Liefs van De Breimeisjes!

woensdag 30 januari 2013

Even tussendoor

Even tussendoor


Het bloggen, wat is dat leuk! Ik ben zelf heel enthousiast en heb ook mijn zoon al aangestoken. Aangezien hij het heel druk heeft met school, hebben we een project 52 voor hem bedacht en het is dus de bedoeling dat hij ieder weekend iets plaatst dat in zijn project past. Ik heb er af en toe al eens aandacht aan besteed: Karlie heeft een belangrijke rol in zijn project. 
Afgelopen weekend had Karlie ineens een sjaal nodig! Hij heeft toen die van dit sneeuwmannetje geleend:

Die had ik gebreid naar een patroontje van "blijmetdraadjes" (klik hier voor het patroon) en het was voor onze brei-avond met het sneeuw-thema. De muts zit vast, dus die was al niet uit te lenen.... 
Nu gingen we deze week weer naar een ijskoude locatie met Karlie. Ik heb toen snel een nieuwe sjaal gemaakt, gehaakt deze keer (41 lossen, keren, 40 vasten, 1 (keer-)losse, 40 vasten in een andere kleur en afhechten maar!) In de eerstvolgende blog van zoon heeft Karlie dus z'n nieuwe sjaal om! (Klik hier om Karlie met de rood/groene sjaal te zien.)


Verder ben ik nogal met voorjaar bezig. Ik haak o.a. vogelhuisjes, maar dat is voor een volgende blog!

Liefs van De Breimeisjes!

dinsdag 29 januari 2013

Beren

Beren


Al eerder liet ik een door Hanneke gebreide beer zien op mijn blog. Hanneke breit beertjes voor het goede doel, het Rudi Zwols Fonds. Inmiddels zijn er nog een paar beertjes "verhuisd" naar Sneek en ik wil er nog graag een paar laten zien: 




Wat zijn ze leuk, Hanneke! Wie ook een beertje wil kopen bij Hanneke (waarbij de gehele opbrengst dus voor het goede doel is) verwijs ik graag naar de facebookpagina van Esperanto Coevorden
Hanneke heeft al een reactie toegevoegd, ze heeft beren met allemaal andere kleren. Ook baby-beertjes met luierbroekje en speen! Ik heb zelf ook nog een beertje bij haar gekocht, die ga ik geven aan een klein meisje. Hanneke heeft op mijn verzoek de oogjes geborduurd in plaats van de kraal-oogjes. Hanneke stuurt graag foto's aan belangstellenden.

Liefs van De Breimeisjes!

maandag 28 januari 2013

Post

Post


Vorige week liet ik weten in mijn blog dat ik twee "smiley's" weg te geven had, een soort van kleine "give away" dus. Ik had in totaal zes reacties op deze blog en dat is op zich al een record! Nu vond ik het wat overdreven om daarvoor een heuse verloting te maken en toen bedacht ik dat ik de eerste twee reacties ging belonen met een smiley!

Dat zijn namelijk Daniëlle van danjelspoppenblog.blogspot en Rita van all-round-hobbyrita.blogspot. Daniëlle en Rita zijn twee enthousiaste blog-vrouwen uit België. Bijna bij elke blog van mij plaatsen ze een leuke reactie! En dat geeft mij dan weer een SMILE! Zij zijn echte "blogvriendinnen" voor mij en daarom hebben zij de smiley dubbel en dwars verdiend! De enveloppen gaan vandaag op de post!


Mijn project met het dikke rode garen (zie deze blog) is nog lang niet klaar, ik heb het voor de derde keer uitgehaald.... Ik heb uiteindelijk ontdekt dat ik nog een bol nodig heb voor wat ik ermee van plan ben, dus fiets ik vandaag naar de Action. 
Wel heb ik nog een zonnig bloemetje voor mijn jarige zusje gehaakt: 


Leuk als tassen- of sleutelhanger! Kijk ook op de site van De Breimeisjes: hier.

Nog een nieuwtje: ik ben met een tweede blog gestart. In 't Fries! Dat zal niet voor iedereen leesbaar zijn en toch lijkt het mezelf erg leuk om af en toe wat in mijn "memmetaal" te schrijven. Voorlopig is mijn plan om minstens één Fries blogje per maand te maken. Die van januari is geplaatst: nifelwyfke.blogspot.nl. Het begin (begjin) is er!


Liefs van De Breimeisjes!

vrijdag 25 januari 2013

Club (2013, 1)

Club (2013, 1)


Gisteren hadden we dan eindelijk weer club. De eerste club van dit jaar. We hadden elkaar wel gezien natuurlijk (verjaardag, workshop), maar we vonden even geen tijd voor club. Het was nu dus echt "de hoogste tijd"!

Veel om bij te praten, koffie erbij en een lekkere plak cake, Lydia aan het haken, ik aan het breien. Lydia haakt smiley's (klik hier voor blog met patroon), ik ben aan het breien met heel dik garen (Action), ik werk een ideetje uit naar aanleiding van het blad "Simply breien", dat ik kreeg op mijn verjaardag. 


Inmiddels ben ik weer met zoveel werkjes tegelijk bezig dat mijn handige mandjes (zie deze blog) het niet meer helemaal aan kunnen.... "Mijn hoekje" van de bank ziet er inmiddels zo uit: 

Inmiddels vordert mijn breiwerkje met het dikke garen goed. Het breit wel prettig! Volgens de wikkel heb je breipennen nr 9 of 10 nodig, ik gebruik nr 7 en dat bevalt me goed.



Weer genoeg plannen voor het weekend, dat is duidelijk! Volgende week laat ik weer wat resultaten zien. Iedereen een mooi weekend gewenst! Misschien nog even schaatsen en hopelijk niet al te veel overlast van de dooi-aanval!

Liefs van De Breimeisjes!


donderdag 24 januari 2013

Oplossing

Oplossing


Een lifehammer in de auto, ik hoop 'm nooit nodig te hebben! Toch wel een belangrijke accessoire. Alleen die houder, dat is zo'n onding! Je moet het in de bekleding van de auto prikken, maar het ligt iedere keer los! Kortom: ergernis.
En ineens wist ik de oplossing! En dat met U.W.Y.H. Zo'n leuke term die ik eens tegenkwam in blogland en na enig gegoogle ontdekte ik dat de betekenis Use What You Have is. 
In mijn naaidoos vond ik brede elastiek (in een rondje genaaid, komt vast uit een broek of rok of zo?) en klittenband had ik ook in huis. Dat gebruik ik o.a. voor de gebreide hoesjes.


Twee stukken elastiek naast elkaar vastgezet (niet erg netjes, er was iets mis met de spanning) en aan beide zijkanten een stuk klittenband. 


Mooi breed, zo blijft die hamer wel zitten en is er ook nog eens eenvoudig uit te halen.


Nu moet ik alleen het glow-in-the-dark-"dingetje" (helemaal links) van de oude houder nog op het elastiek bevestigen. Daar attendeerde m'n zoon me op. Had ik nog nooit gezien..... Verder kan dit onding weg, wat mij betreft. 

Deze keer dus een praktisch ideetje. Morgen weer wat meer kleur!

Liefs van De Breimeisjes!




woensdag 23 januari 2013

Cadeautjes

Cadeautjes


Het is vast al duidelijk: ik ben dol op haken en breien. En aangezien je niet alles zelf kunt houden, geef ik ook vaak weer wat weg. Zo vond ik zelf drie van die leuke bloempotjes (zie blog van afgelopen vrijdag, naar het ideetje van Jeanet) wel genoeg. Toch heb ik er nog één gebreid en die heb ik cadeau gegeven.

En naar aanleiding van de cadeautjes die ik aan m'n handwerkvriendin gaf (kijk hier), kreeg ik een heuse opdracht: nog zo'n zadeldekhoesje haken! Patroonidee van Jacq en dit is het resultaat: 

Deze foto's staan inmiddels ook op de website: hier.

Zelf had ik ook nog een cadeautje liggen: een boekenbon. Uiteindelijk heb ik die besteed aan twee haakboeken: "Een wereld vol granny squares" van Yvonne Koop en "Hippe granny squares haken" van Cécile Franconie. Nog meer inspiratie om lekker vrolijke handwerkjes te maken!

Liefs van De Breimeisjes!