{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 18 november 2021

7 zussen deken & Mystery Blanket 2018, de haakversie (2)

7 zussen deken & Mystery Blanket 2018, de haakversie (2)


Deze blog begin ik met de 7 zussen deken.

📷: Age Meijer/Fryskfoto

De patronen zijn nu te downloaden tegen een vergoeding in m'n Etsyshop, die vind je hier.
Handig bij Etsy is dat je ook met Ideal kan betalen.

Meer over deze deken lezen en zien? Kijk dan onder het label "#7zussendeken".

Dan ga ik nu verder met de haakversie van de Mystery Blanket 2018.
Twee weken geleden liet ik er zien dat ik een nieuw begin gemaakt had bij het Zuid Amerikaanse blok.

Hier zie je het middendeel:


Hierna komt de eerste rand. Met ander garen, namelijk Cosy Fine van Durable. Het garen van het midden is Fantomas van Lang Yarns.
En als je dan met hetzelfde aantal steken gaat haken, gebeurt er bij mij dit:


Dat komt nooit goed, weet ik inmiddels. En aangezien dit mijn eigen deken is en ik geen tester ben, voel ik me vrij om wat aan te passen. Ik heb het uitgehaald en begon opnieuw, met minder steken.


Dat lijkt mij veel beter.


Ik heb een driehoekje minder per zijkant. Nu heb ik natuurlijk ook nog te weinig steken voor de volgende rand en het is ook kleiner. Dus haak ik nog even door en wordt mijn eerste rand breder.


En hier ben ik bijna aan de tweede rand toe:


Het ziet er best aardig uit, vind ik zelf, al zie ik nu wel dat het figuur in 't midden niet zo strak is als de tekening was. 

Dit is de haakversie van de Mystery Blanket 2018, van Breiclub.nl. Het ontwerp is van Bianca Boonstra - Becker van Chefwol.nl. Breiclub.nl heeft elk jaar nieuwe Mystery Blankets, steeds een haakversie en een breiversie. En je mag er best langer over doen dan een jaar 😊
Ik haak vrolijk verder!

Wil je meer weten over deze Mystery Blanket? Je vindt het terug onder het label Mystery Blanket 2018.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie dekens weer! Ik heb al heel lang een deken liggen die ik nog af moet breien, dus ik begin niet aan een andere deken. Maar ik kom wel in de verleiding bij zoveel moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je goed opgelost zo, het wordt vast weer een prachtig geheel.

    BeantwoordenVerwijderen