{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 19 januari 2017

Haak-maar-aan (10)

Haak-maar-aan (10)


Vorige week was de Haak-maar-aan-middag in de bibliotheek in Sneek. Ik had de dag ervoor al een blog hieraan gewijd en ik heb die avond nog flink zitten haken. Tijdens de middag kwamen er bij mij ook nog wat lapjes bij en de volgende dag heb ik de baan recht gemaakt, d.w.z. ik heb nu 14 granny's breed en 6 granny's hoog.


Deze foto is dus niet helemaal up to date, maar geeft wel een aardig beeld. 


Ik heb nu bedacht dat ik nu aan het volgende deel van 14 x 6 granny's ga beginnen en dat doe ik daarna nog een keer. Als ik ze daarna aan elkaar haak met steeds een rij granny's ertussen, dan zou ik op de goede hoogte moeten zijn. Snappen jullie het? Als ik het maar begrijp 😊

We waren deze keer met vijf dames en hier zijn nog wat foto's van wat er verder op tafel lag:


Onze oudste deelneemster had weer stapels lapjes mee. Dat lapje met het witte hart is het lapje waar ze haar naald altijd in meeneemt. Die houdt ze zelf.


Van deze deken in wording worden de lapjes gehaakt door een linkshandige vrouw en iemand anders zet ze aan elkaar. Een duidelijk geval van "haken is verbinden"!


En nog meer lapjes, van twee dames.


Ook garens worden gelukkig nog steeds gebracht! 


Er is een leuke facbookgroep, De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld. Daar kun je veel dekens zien die al ingeleverd zijn. Ook kun je daar meer informatie vinden over het project en inleveradressen voor lapjes en/of dekens.

Op 16 februari haken we weer aan in Sneek!

En we waren natuurlijk in de bieb, we zitten dan altijd in het deel waar de tijdschriften en kranten zijn, dus ik keek even of hier de Friesland Post ook lag. Ja, hoor:


Toen heb ik natuurlijk wel even mijn muts laten zien 😊



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. De eerste foto's doen me denken aan Engels drop. Zo leuk! Ik krijg er honger van. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat helemaal goed komen met die dekens!
    Terecht dat je trots bent dat je in het blad staat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de granny's blijven leuk en op de fb groep ( heb net even gekeken ) doe je veel inspiratie op !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk en gezellig ,maar te ver weg haak maar lekker verder aan al die mooie dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik volg ook de Facebookgroep en daar word ik zo vrolijk van! Allemaal geweldige gehaakte dekens met trotse dames ernaast, allemaal met zo'n lieve uitstraling!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uiteindelijk worden al die dekens aan elkaar gehaakt voor de allergrootste deken toch? Leuk hoor om er zo met zijn allen mee bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig al die mooie vierkantjes
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat wordt jouw deken lekker vrolijk met die combinatie van zwart en de feloe kleurtjes.
    Hoe leuk moet het voor jou zijn geweest om de Friesland Post even te pakken en te laten zien wat voor leuke muts er in staat *Ü* !
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen