{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 4 juli 2014

Freubelen in juni

Freubelen in juni


We hadden nog een keer freubelclub in juni, in de huiskamer van Katrein Kunst, de laatste keer vóór de zomervakantie. 
Er waren twee heel verschillende papierwerkjes, maar die heb ik allebei niet gedaan. Ik wil normaal gesproken altijd álle werkjes doen, maar had die middag al zoveel papier geknipt en geplakt thuis, dat ik daar wel even klaar mee was :-)

We maakten hele leuke taartjes van drie schijfjes hout. Eerst de schijfjes schilderen en even laten drogen.


Daarna op elkaar plakken en verder versieren.
Hierbij weer een collage van een aantal van de taartjes:



Een ander heel erg leuk werkje was borduren op een boekje. Nu houd ik eigenlijk niet zo van borduren, maar ik werd er helemaal blij van!


Ik heb het thuis verder af gemaakt:


Nog wel een tip voor als je dit ook wilt doen: je tekent het te borduren patroontje dus eerst op bijvoorbeeld ruitjespapier en dat gebruik je dan om de gaatjes te prikken. Even een priklap onder de kaft doen en prik met een naald. Ik deed het thuis eerst met een prikpen, maar dat is te grof.


Dan scheuren de gaatjes door....  Ach, de boekjes zijn voor een luttel bedrag te koop bij de Action, dus de schade is niet zo groot :-)

Ik vind dit een superleuk cadeautje en ga er zeker meer maken!

Dank aan Katrein Kunst en Jackelien voor alle leuke werkjes! Fijne zomer gewenst en ik kom graag na de zomervakantie weer inspiratie op doen!

We hebben nog geen datum afgesproken, maar dat komt vast goed. En wie weet, misschien freubelen we dan in de Simmer Sjop! Ik liet maandag al wat zien van deze nieuwe winkel. De eerstvolgende handwerkavond is in ieder geval wel in de Simmer Sjop. Ik zie ons hier wel zitten:



Die handwerkavond is overigens op 25 augustus aanstaande en mocht je je op willen geven, dan kan dat bij mij!

Over vakantie gesproken: bij mij begint ook de vakantietijd. En toch zal er regelmatig wat te lezen en te zien zijn op deze blog! Het plan is om iedere week zo'n drie berichtjes te plaatsen. Zo probeer ik toch wat inspiratie en nieuwtjes te delen. Die vakantie-blogs verschijnen dan om 9.00 uur online. Kunnen jullie uitslapen! ;-)

Ik hoop voor iedereen dat het een heerlijke zomertijd wordt, vol frisse ideeën en ook met tijd om misschien nieuwe dingen uit te proberen, maar toch zeker om weer moois te maken!

En het is alweer vrijdag vandaag en daarom wens ik iedereen ook een heel fijn weekend!

Liefs van De Breimeisjes!

5 opmerkingen:

  1. Leuk idee, die taartjes!
    Het boekje vind ik ook grappig. Zo kun je er een persoonlijk tintje aan geven.
    Geniet van de vakantie.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig die taartjes en het boekje vind ik een heel leuk idee. Volgens mij heb ik hier ook nog wel zo iets liggen;-)) Fijne vakantie, groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die taartjes zijn zo leuk. Je zou er zo een hap in zetten.
    Ja en soms moet je eens iets uittesten ...
    Al is het maar met het prikken van gaatjes ;-)
    Het eindresultaat is er en dat is weer 100% geslaagd.
    Fijn weekend
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die taartjes zijn geweldig! Ze zien er net echt uit maar in miniatuur! Leuk idee voor de poppen alweer. De boekjes vind ik ook zo'n tof idee, echt iets simpel om een cadeau zomaar persoonlijk te maken. Ook ik ga het wat rustiger aan doen op de blog net als jij. Fijne vakantie!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoals altijd heb je weer leuke ideetjes laten zien. Vandaag begint hier ook de vakantie met prachtig weer! Fijne vakantie!!!

    BeantwoordenVerwijderen