{ 'anonymize_ip': true }

maandag 12 december 2016

Wollige witte kussens en duizend

Wollige witte kussens en duizend


Zoals ik al eerder vertelde ontwerp ik nu patronen voor Breiclub.nl. Deze maand is dit mijn bijdrage:


.

Twee kussens, wollige witte kussens. Ik had zelfs drie patronen bedacht, alleen had ik het derde kussen zelf nog niet klaar. Nog steeds niet eigenlijk. Er kwamen zoveel andere dingen tussendoor! Het patroon was wel klaar en het kussen is ook in de maak, vandaar dat ik wel het idee kan laten zien in de volgende collage:




De  voorkant van de kussens heb ik gehaakt met reliëfstokjes, de achterkant met halve stokjes. Mocht je lid zijn van Breiclub.nl, dan kun je de patronen van die twee kussens dus al online vinden.

Vandaag is ook een bijzondere mijlpaal voor mij: dit is bericht nummer 1000 dat online komt! Technisch gezien is het bericht nummer 1001 dat ik schrijf voor De Breimeisjes. Hoewel, echtgenoot schreef er ook eentje, bedenk ik nu. Dan is 't toch nummer 1000 van mijn hand.

Voor mijn Friese blog Nifelwyfke schreef ik tot nog toe 90 en op Breimeisjes-post heb ik er ook 5 geschreven. Dat is bij elkaar ook al een heel dik boek 😃
Ter gelegenheid van die 1000 Breimeisjes-blogberichten heb ik een kleine give-away. Ik heb een aantal handvatten voor tassen en sluitingen voor een portemonneetje. Daarvan wil ik het volgende weggeven:





1: een set van twee ronde kunststoffen handvatten voor een tas
2: een handvat voor een tas, van houten kralen
3: een metalen sluiting voor een portemonneetje

Als je belangstelling hebt voor een van deze drie dingen, laat dan een reactie achter en vermeld daarin het nummer dat je graag zou willen ontvangen.
Je kunt meedoen tot en met 20 december. Op woensdag 21 december laat ik weten van wie ik de adressen graag wil. Dan probeer ik het nog dit jaar te versturen!

Update: De uitslag is inmiddels bekend, kijk onderaan deze blog.

Ik ga nu even aan de slag met de laatste voorbereidingen van vanavond, dan is de laatste handwerkavond van 2016 en dat is ook super speciaal!
(Meer over de handwerkavonden lees je hier)



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Je kussen zien er schitterend uit, vooral de 2de met de 'kerstboompjes' vind ik mooi!
    Ik waag ook graag een kansje voor je give away, en dan zou ik blij zijn met nr.1, de kunstoffen handvatten.
    Fijne week nog en geniet vanavond!
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie kussens. Waar halen jullie de tijd toch om al die leuke dingen te maken? Ik zou al heel blij zijn als ik een klein portemonneetje zou kunnen maken met nr. 3 de metalen sluiting. Hoop nog veel blogs te lezen. Alvast proficiat met de 1000!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal, ik lees ze allemaal en vind
    je erg actief en dan ook nog die mooie kussens!
    Mij zou je erg blij maken met een stel handvatten, ik heb nl. nog
    een tas in de maak, zou dus goed van pas komen.
    hartelijke groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een prachtige en vooral ook kunstige kussens heb je gemaakt! Ik zit met studie te kijken hoe je dit gedaan hebt, knap.. en mooi!! En natuurlijk proficiat met je 1000x jubileum :) Bijzonder, zoveel leuke en creatieve berichtjes van jouw hand! Dat er nog maar vele mogen volgen ;o) Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je prachtige kussens ontworpen! Heel mooi winters warm!
    Gefeliciteerd met je 1000ste blogbericht, wat een aantal! Daar moet ik nog heel wat voor schrijven :-)
    Ik zou wel eens graag een portemonnee willen proberen te haken, dus ik doe graag mee voor de beugel (nr. 3)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooie ontwerpen.. ik zie er zelfs een kerstboompje in ! of is het de kerst die in mijn hoofd zit?
    een boel blogs en schrijfsels zeg!gefeliciteerd!
    en ja ik doe graag mee met je giveaway.. ik ga voor optie 1... de kunststof handvatten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kussens! En wat lief om een give-away te doen, ik wil wel meedoen voor optie 3 en ik hoop dat er nog veel blogberichten van jou zullen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met deze mijlpaal!
    Ik vind het een hele leuke give away, maar doe deze keer niet mee, omdat ik bang ben dat het hier blijft liggen.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefelciteerd met je 1000ste blogberichtje. Dat zijn er heel wat. Er komen vast nog wel 1000 bij.. hoop ik.

    lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een toffe kussens. Leuke patronen. Ziet er best een beetje ingewikkeld uit :)
    Gefeliciteerd met je 1000ste blog! Ik klikte door naar je Friese blog vorige keer. Als neit Fryske is dat niet te doen voor mij. Maar leuk is het zeker!

    BeantwoordenVerwijderen