{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 23 november 2012

Vlag

Vlag

Gisteren liet ik al wat zien van de mooie vlaggenlijn die Lydia gebreid heeft voor Katrein Kunst. Vandaag zal ik eerst even vertellen hoe het kwam dat Lydia zo'n mooie lijn maakte.

Eind vorig schooljaar kwam Lydia in het winkeltje Katrein Kunst en ze kwam in gesprek met de eigenaresse. Dit resulteerde uiteindelijk erin dat we nu met z'n drieën gezellige workshops organiseren in "De huiskamer van Katrein"!
We hadden bedacht dat we op de eerste "breiavond" wild zouden breien en daarvoor zouden we dan een vlaggenlijn met allemaal "wilde" vlaggetjes maken om in de winkel te hangen. Een leuke manier om aandacht te vragen voor de workshops. Dus ik ging aan het breien en maakte een paar kleine vlaggetjes met diverse steken. 


Best leuk, toch? Lydia kwam wat langzamer op gang. In de zomervakantie kreeg ze echter inspiratie en toen wij weer club hadden na de vakantie..... Ja, ik werd totaal verrast! Ik vind het zo mooi, haar vlaggenlijn! Mooi van kleur, netjes afgewerkt en heel vrolijk! 


Het viel ook op in de winkel, want De Breimeisjes kregen mail met de vraag naar het patroon. En omdat Lydia het nu toch uitgewerkt heeft, staat het ook op de website! Wie geïnteresseerd is, kan het hier vinden: vlaggenlijn voor Katrein.
De motiefjes die ingebreid zijn, komen uit het geweldige boek "De Breibijbel" van Lesley Stanfield en Melody Griffiths. Uiteraard kunnen er ook andere motieven gebruikt worden!


Verder wil ik nog één keertje aandacht vestigen op de clinic morgen in het Thialf-stadion van het schoonrijden, van 10.00 tot 11.30 uur, waarover ik al eerder in een blog schreef, lees hier
Vast een heel fijn weekend gewenst! Ik ga lekker schaatsen!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

2 opmerkingen:

  1. Leuk, al die vlaggetjes, zo kleurrijk en allemaal verschillend. De breibijbel is een geweldig boek, ik heb hem ook en heb hem al heel veel gebruikt ;).
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is echt een superleuk boek, Rita, ik ben er heel blij mee!

      Verwijderen