{ 'anonymize_ip': true }

maandag 24 januari 2022

Werkstuk van vroeger

Werkstuk van vroeger


Al eerder had ik werkstukken laten zien die ik in mijn schooltijd heb gemaakt. 
Kort geleden zag ik bij mijn ouders nog iets hangen. Het heeft zelfs heel lang in hun woonkamer gehangen, het paste daar goed qua kleur. Inmiddels is het verhuisd naar zolder. Ik dacht dat het allang weg was!


Kun je herkennen wat het is?
De opdracht was om iets te doen met vervreemding. 
De techniek is applicatie.

Ik koos een puntenslijper en, geïnspireerd door Escher, deed ik "iets" met trappen. Mijn puntenslijper had aan de zijkant van die ribbeltjes en dat deed me denken aan treden.
Ik "schoof" dat bovenste plaatje open en daar maakte ik ook een soort treden.


Leuk detail vind ik de schroef op dat opengeschoven plaatje.

Twee kleuren jute gebruikte ik en vrij gladde stoffen erbij.


Ik heb ook nog een pijnlijke herinnering aan het maken hiervan. Ik heb dit met de naaimachine gedaan, die van m'n moeder. Het moest vast weer bijna allemaal op het laatst. Ik zat achter in de woonkamer, mijn ouders keken tv, vermoed ik. Ik zat ingespannen de delen zo netjes mogelijk vast te naaien, met m'n vingers nogal dichtbij de naald.
En ineens.... zat m'n rechterwijsvinger vast! Ik had gewoon door m'n vinger heen genaaid, dwars door de nagel heen! Gillen natuurlijk en in no time stonden m'n ouders naast me. Mijn vader kan hier ook helemaal niet tegen, dit soort dingen... Ik heb zelf met m'n linkerhand de naald weer omhoog gedraaid, uit m'n vinger.
Het is goed gekomen, ik gebruik die vinger nog dagelijks, zonder problemen 😉


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf werkstuk, ik houd van zoiets!
    Maar die herinnering zal je nooit kwijt raken, o jakkie... wat erg ... dwars door je nagel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi werkstuk, en hoe leuk is het dat ze het al die tijd bewaard hebben. Prachtig! En ja, de naald door mijn vinger heb ik ook wel eens gehad, ik krijg nog de rillingen als ik er aan denk. Ik heb ook wel eens een naald in mijn bil gehad, omdat ik die naast me in de bank had geprikt. Even opstaan en weer gaan zitten, oei!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, au! Ook zo gevaarlijk om naalden of spelden op de grond te laten vallen...

      Verwijderen
  3. Een heel gaaf werkstuk, daar heb je vast een mooie beoordeling voor gekregen.
    Ow, ik zie meteen mijn moeder weer voor mij met de naald precies als jij door de nagel en vinger heen, brrr.... logisch dat je gegild hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De herinnering begon zo vrolijk en eindigde zo pijnlijk. Iets om nooit meer te vergeten als je gaat naaien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees je verhaal en bewonder hoe je die puntenslijper op de jute hebt gekregen en de filosofie er achter en dan ineens zit er een naald door je vinger. Ieks, au, dat zal pijn hebben gedaan! Toch leuk om je werkstuk van vroeger te kunnen bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind het een erg mooi werkstuk Akkelien, die traptreden
    heb je goed bedacht, en dat schroefje viel me meteen op.
    En jakkes die naald, omdat ik het zelf ook eens heb gehad
    voelde het raar in mijn maag toen ik het las.
    Erg leuk om dit te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh die vinger onder de naaimachine! Het is bij mij een paar keer bíjna fout gegaan, maar gelukkig had ik nooit zo'n nare ervaring als jij. Ach je arme vader...goed dat je het toen zelf hebt gered!
    Ik herkende in je werk meteen al een puntenslijper; goed gelukt! Mooi ook zoals je inspiratie kreeg van Escher. En ook mooi dat je het werk terug vond op zolder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi werkstuk dat je weer hebt gevonden, maar pfff naald door je vinger, krijg het er koud van. Brrr gelukkig is het goed gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi werkstuk. Leuk dat je het weer hebt gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen