{ 'anonymize_ip': true }

maandag 21 augustus 2017

Zomer 2017 51 vlaggetjes 36 t/m 40

Zomer 2017 51 vlaggetjes 36 t/m 40


In mei maakte ik een slinger met 51 gebreide vlaggetjesElk vlaggetjes is anders en ik vertel vandaag wat over de vlaggetjes 36 t/m 40.


Nummer 36 is mijn nummer 26, mijn "middelste" vlaggetje dus!


Het is steek nummer 39, "Rastermotief met textuur". Leuk effect met de gerstekorrelteken in een deel van de ruiten! 

Nummer 37 is mijn nummer 41 en het eerste vlaggetje met een kabelsteek:



Het is steek nummer 74 en die heet "Kabel met weefeffect". Ik heb het over 6 steken gedaan in plaats van 8 steken en ik weet niet zeker of ik het helemaal goed gedaan heb, maar 't vlaggetje is prima gelukt 😊

Nummer 38 is mijn nummer 12:





Steek nummer 15, "Schuin boordpatroon". En schuin loopt het! 

Nummer 39 is mijn nummer 27:



Weer een perfect patroon voor mijn vlaggetjes, want het is 15 steken breed, "Palmblad", steek nummer 42 uit het boek. Eigenlijk wel twee naalden te hoog, dus ik ben op naald nummer 3 begonnen van het patroon.

En nummer 40 is mijn nummer 42:



De steek die mijn voorbeeld was is nummer 75 en die heet "Golven en ketting". Ik heb alleen de ketting gedaan, wegens ruimtegebrek op m'n vlaggetje.





Meer over deze challenge kun je lezen in deze blog die ik schreef voor Breiclub.nl. Daarin beschrijf ik ook hoe ik het vlaggetje maakte.
Onder het label "51 vlaggetjes" verzamel ik verder alle blogs die ik hierover schrijf.


In de maanden juli en augustus zijn De Breimeisjes in vakantiestemming. Wél veel blogjes, soms met een beetje "oud nieuws"  dat nog wel de moeite waard is. De poppen zijn op vakantie en toch iedere week in ieder geval een lijst met linkjes. Misschien wat minder reacties bij anderen. 
En ondertussen natuurlijk gewoon doorgaan met haken en breien 😊

Dus ook de komende tijd kun je rustig regelmatig komen buurten bij De Breimeisjes, gezellig! 
Geniet zelf ook van een mooie lange zomer en denk om de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Ze zijn allemaal leuk, maar nr 36 (jouw nr 26) vind ik wel heel erg leuk. Ik ga gauw eens neuzen in mijn eigen breibijbel. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zijn allemaal erg leuk geniet nog van de laatste weken

    BeantwoordenVerwijderen