{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 18 augustus 2017

Zomer 2017 Dekens haken en breien

Zomer 2017 Dekens haken en breien


Vorige week haakte ik aan bij de Haak-maar-aan-caravan. Die avond heb ik even snel een blogje gemaakt en dat kun je hier zien/lezen.
Er is nog wel wat over te vertellen en daarom kom ik er nu nog even op terug. 

Toen ik aankwam bij de caravan stond Monique mensen aan te spreken, of ze wel eens haakten. Ik schoof direct aan bij twee dames die al zaten te haken. 


Deze twee dames, Marian en Sjakelien, zijn van een haakgroep in Heerenveen. Zij haken minstens een keer in de week aan in de bibliotheek daar. Zij haakten deze middag allemaal hele kleine granny's:


Die worden dan later in kaartjes gezet en die worden dan weer uitgedeeld aan mensen:


Volgens Monique hebben deze twee dames al minstens 1000 van die kaartjes gemaakt! Het idee is dat die mini-granny het begin is van een lapje voor de deken. En op de kaartjes staat meer informatie over dit project. 
Wil je nu meer weten over de Grootste Gehaakte Deken van de Wereld? Kijk dan even op hun Facebookpagina! En kijk ook even bij Haak je aan? Samenhaken is verbinden.

Terwijl ik daar zat kwamen er ook nog wat bekenden van mij voorbij, vrouwen die ook aanhaken in de bieb in Sneek. Zo zag ik Hennie even voorbij komen en wat ik heel leuk vond: Mevrouw Bosma - ten Cate kwam kijken. De laatste Haak-maar-aan-middagen was ze niet geweest, in verband met een pittige operatie. Zo bijzonder om haar dan weer te zien. Ze had net een nieuw bolletje garen gekocht, want ze was toch weer aan een nieuwe deken begonnen. Geweldig!
En zoals ik vorige week al vertelde: ook Lydia kwam nog even aanhaken. 

Er was ook iemand die dacht dat ik binnenkort wel zou stoppen met dit project, omdat nu al snel het pakket van de Mystery Blanket komt. Dáár verheug ik me inderdaad ook heel erg op. En toch... ik denk dat ik daarnaast evengoed nog steeds wel andere dingen blijf doen. Wat denken jullie? 
Je kunt trouwens nog meedoen aan die Mystery Blanket, hier vind je er meer informatie over. 




Over een maand worden de pakketten verstuurd! Ik ga voor breien, het zomerpakket.

In de maanden juli en augustus zijn De Breimeisjes in vakantiestemming. Wél veel blogjes, soms met een beetje "oud nieuws"  dat nog wel de moeite waard is. De poppen zijn op vakantie en toch iedere week in ieder geval een lijst met linkjes. Misschien wat minder reacties bij anderen. 
En ondertussen natuurlijk gewoon doorgaan met haken en breien 😊

Dus ook de komende tijd kun je rustig regelmatig komen buurten bij De Breimeisjes, gezellig! 
Geniet zelf ook van een mooie lange zomer en denk om de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, een haakclub in de bibliotheek. Echt een goede locatie daarvoor! Ik word altijd zo blij als ik al die nieuwe dekens van Haak maar aan voorbij zie komen...
    Groetjes
    Martine van de DIY Diva

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk... misschien moet ik dat toch eens een keer doen, meedoen aan zo'n cal... Nog nooit gedaan. De kleurtjes voor de lente/breien vind ik eigenlijk het mooist. Kun je die dan ook haken? Want breien is voor mij nog steeds moeilijk en gaat tergend traag... :-)
    Groetjes, fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is een gehaakte versie en een gebreide versie. Een voor beide versies zijn vier kleurenpakketten. Meer informatie vind je op de website van Breiclub.nl

      Verwijderen
  3. Manlief wordt gek als ik garen bestel voor een deken (die hier in huis blijft) :-)))) Jammer...
    Wat een origineel idee, die granny-tjes in een kaartje!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb ook al 5 dekens verzameld hier thuis.. en had al heel veel 10x10 grannies opgestuurd..
    heb mijn adres doorgegeven en binnenkort komen ze ze ophalen..dan ga ik de restjes weer gebruiken voor mijn eigen dekens.. iedereen vind ze zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het blijft toch wel jammer dat wij elkaar mis gelopen zijn in Sneek. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen