{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 19 oktober 2016

Breimeisje breit

Breimeisje breit



De laatste tijd had ik zo ontzettend veel gehaakt.... Ik had er een zere arm van! Hoog tijd om weer eens wat meer te gaan breien. Ik vond het dan ook heerlijk om weer eens even sokken te breien en ook dat French Riviera-project is erg leuk. Al moet je daar wel steeds tellen, dat is iets minder. Ik wilde nog wel een breiproject en besloot eindelijk eens wat te doen met deze bol:


Een nep-unikat-achtige bol, goedkoop garen van 't Kruidvat. Ik vond de kleur mooi en de prijs leuk, dus ik heb 'm gekocht. De bol lag al maanden te wachten op een idee.


En nu ben ik begonnen, ik liet er al iets van zien op m'n Friese blog. Ik brei een variatie op een Fries visserstrui-patroon uit een van de boeken van Stella Ruhe, om precies te zijn van de tweede trui van Paesens-Moddergat.


Ik heb de kabel eruit gelaten. Niet omdat ik kabels niet leuk vind om te breien, maar omdat ik alleen rechte en averechte steken wil. Daardoor is de sjaal nu aan beide kanten mooi, je hebt dan een soort van positief/negatief effect.


Beide kanten lijken veel op elkaar!


Ik heb 85 steken opgezet en ik brei op pen nr. 3½. Op de wikkel wordt nr. 5 geadviseerd, maar 't garen is helemaal niet zo dik, dus ik doe het naar eigen inzicht. Ik ben benieuwd hoe lang de sjaal gaat worden en ook naar de kleurovergangen. Ik heb al gehoord dat die niet zo mooi zijn als bij 't echte garen. 
En natuurlijk wil ik ook nog eens voor mezelf zo'n mooie, echte bol, zoiets als die waar ik de Sint Jacobsschelpenomslagdoek mee haakte, maar eerst doe ik het even met wat ik al in huis heb :-)


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

15 opmerkingen:

  1. Dit wordt vast een mooie sjaal, slim om de kabels eruit te laten voor het effect aan beide kanten! Nog veel breiplezier!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben ook even in de sokkenwol lekker weer voor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden!!!! En ja, dat 'eerst opmaken' ga ik hier ook doen, herkenbaar ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik haak alleen maar ..dat komt eigenlijk omdat
    ik het breien niet echt geleerd heb ..
    moet het toch maar ooit proberen ...je sjaal
    ziet er al mooi uit .en de kleur is ook heel mooi ..
    echt mij kleur ...veel breiplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er mooi uit ,lekker door breien kan ie eerdaags om
    Leuk bovenkantje op je blog heet dat niet een banner ,moet ik toch ook eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :-) En zo moeilijk is het niet! Het zit onder "indeling" bij Blogger en dan doe ik dat bij "Koptekst", daar kun je een foto toevoegen. En ik maak dan in Photogrid eerst een collage mét tekst. Wel even aankruisen dat het aangepast wordt op paginaformaat of zoiets! Succes!

      Verwijderen
  6. Nou dat ziet er al heel erg mooi uit. Ik zie alleen helemaal geen kleurverloop of moet dat nog komen? Grappig dat jij zere armen krijgt van het haken ik heb het juist anders om. Daarom brei ik eigenlijk niet meer. Alhoewel ik het wel leuk vind hoor...
    Ik denk dat je sjaal wel mooi gaat worden want vind de kleur wel heel erg mooi.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees dat veelvuldig achter de laptop zitten ook enige invloed heeft op m'n arm... Ik probeer die tijd ook ernstig terug te brengen! Afwisseling van werkzaamheden lijkt me in ieder geval een heel goed idee :-)

      Verwijderen
    2. O ja, het kleurverloop is hier ook nog niet te zien Ik had er nog een foto bij willen plaatsen, maar dat kwam er nog niet van. Dat komt nog!

      Verwijderen
  7. Ook al is het met garen van het Kruidvat, ik vind hem mooi worden :)
    Net wat je zegt het is soms ook tijd om wat je al in huis hebt te gebruiken. Ik ben nunal benieuwd naar het eindresultaat.
    Groetjes en een fijne avond, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wordt vast mooi. Zo op het oog is het wel een mooi kleurverloop moet ik zeggen. Lekker weer even 'tomeloos' breien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is mooi Akkelien. Hier heeft het kruitvat helemaal niks aan wolletjes. Jammer maar ik heb al wel gehaakt met de echte unikat en ik moet zeggen, dat haakt heel plezierig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de folders staan af en toe aanbiedingen met garens. Sommige aanbiedingen gaan heel erg snel! Ze hebben ook hier in Sneek echt niet constant garens te koop bij de drogisterijen.

      Verwijderen
  10. Goh? Bij het Kruidvat? Wist ik niet!
    Leuk patroon zo. Heb je maar één bol? Zit daar ook zoveel op als op 'de echte'?
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen