Een deken voor zoon (6)
Odin en deze techniek, moeilijk of niet?
Op de donderdagen gaat het momenteel over een deken die ik voor mijn zoon ga haken.
Ik ben nog bezig met de baard.
50 toeren:
Heel leuk, jullie reacties! Sommige mensen denken dat het moeilijk is. Dat vind ik niet. Ik vind het heel overzichtelijke en ontzettend leuk om te doen. Er zijn slechts drie soorten steken: de basisvaste, die heb je aan het begin en eind van elke toer en dat is een normale vaste. Om eerlijk te zijn heb je ook nog een beginlosse, dus eigenlijk 4 soorten steken. Die beginlosse zorgt dat je op de juiste hoogte komt.
Verder heb je vasten, die je in de achterste lus haakt en stokjes die je in de voorste lus haakt, maar dan van de toer ervoor. En je moet goed opletten en veel tellen. Dus geen werkje om te doen terwijl je naar een spannende thriller kijkt. Je moet wel goed opletten.
En voordat je aan zo'n project begint is het een heel goed idee om wat YouTubefilmpjes te kijken van Tinna Thorudottir Thorvaldar . Bijvoorbeeld dit filmpje dat over het haken gaat en dit filmpje over het lezen van een patroon in deze techniek. De filmpjes zijn in het Engels, maar. ik vond het zeer goed te volgen.
Ik heb weer een andere kleur toegevoegd, Amstelveen, die had ik nog liggen van d'Histoire Naturelle.
60 toeren:
Dit patroon heet Odin, the Allfather, het is een ontwerp van Anke Wintermans, alias The Crazy Crochet Catlady. Het patroon vind je hier.
Alles over dit project vind je onder het label "Odin".
Wordt vervolgd!
Fijne dag ๐๐๐
Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐๐๐
Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.







.jpg)















