{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 10 augustus 2023

Een deken voor zoon (6)

Een deken voor zoon (6)

Odin en deze techniek, moeilijk of niet?

Op de donderdagen gaat het momenteel over een deken die ik voor mijn zoon ga haken.

Ik ben nog bezig met de baard.
50 toeren:


Heel leuk, jullie reacties! Sommige mensen denken dat het moeilijk is. Dat vind ik niet. Ik vind het heel overzichtelijke en ontzettend leuk om te doen. Er zijn slechts drie soorten steken: de basisvaste, die heb je aan het begin en eind van elke toer en dat is een normale vaste. Om eerlijk te zijn heb je ook nog een beginlosse, dus eigenlijk 4 soorten steken. Die beginlosse zorgt dat je op de juiste hoogte komt.
Verder heb je vasten, die je in de achterste lus haakt en stokjes die je in de voorste lus haakt, maar dan van de toer ervoor. En je moet goed opletten en veel tellen. Dus geen werkje om te doen terwijl je naar een spannende thriller kijkt. Je moet wel goed opletten.
En voordat je aan zo'n project begint  is het een heel goed idee om wat YouTubefilmpjes te kijken van Tinna Thorudottir Thorvaldar . Bijvoorbeeld dit filmpje dat over het haken gaat en dit filmpje over het lezen van een patroon in deze techniek. De filmpjes zijn in het Engels, maar. ik vond het zeer goed te volgen.

Ik heb weer een andere kleur toegevoegd, Amstelveen, die had ik nog liggen van d'Histoire Naturelle.
60 toeren:



Dit patroon heet Odin, the Allfather, het is een ontwerp van Anke Wintermans, alias The Crazy Crochet Catlady. Het patroon vind je hier.

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".

Wordt vervolgd!


Fijne dag ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

woensdag 9 augustus 2023

Armbandjes

Armbandjes

Lydia kwam bij me op de koffie en verraste me met een cadeautje:


Leuk, hรฉ! Het zijn er maar liefst 9! Je kunt ze allemaal om doen, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor een selectie. 

Het deed me denken aan al die armbandjes die ik gehaakt heb en waarvan ik de patroontjes gedeeld heb op de blog. 


In deze blog lees je hoe je dat groene armbandje maakt en je vindt er ook de links naar de andere twee. Die blogs zijn van de zomer in 2017 ๐Ÿ™‚


Onder het label "armband" vind je nog veel meer inspiratie!


Fijne dag ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

dinsdag 8 augustus 2023

Dinsdag - poppendag in de zomertijd (6)

Dinsdag - poppendag in de zomertijd (6)


De zomermaanden zijn aangebroken. Dat betekent dat de poppenblogs voorlopig iets minder uitgebreid zijn bij mij. Al probeer ik wel iedere week wat leuks te plaatsen.

Vorige week had ik een foto in de blog van een presentatie met Barbies in de Dorcas-winkel.
Maria reageerde via mail, dat ze jaren terug in een museum was geweest, waar in vitrines ook Barbies te zien waren. En dat ze vast destijds mij foto's had gestuurd. Ik vond de mail terug ๐Ÿ™‚


Dit was in het Huizer Museum. in 2016, de tentoonstelling heette HuiZgebreid.


Maria schreef toen dat ze het patroonblad van de kleertjes op deze laatste foto ook had, leuk!

En vanwege de film Barbie en dat iedereen daar in het roze gekleed naar toe schijnt te gaan, dacht ik zelf weer even aan deze foto van een van m'n eigen barbies, is zij niet Pretty in Pink?


In 2017 schreef ik deze blog over de outfit die ze draagt.
Meer over Barbies en zo vind je onder het label "Barbie".


Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeรซn te delen en elkaar te inspireren.
Je mag me hierover ook mailen: debreimeisjes@gmail.com.


Fijne dag ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

maandag 7 augustus 2023

Romantische zomersokjes, een blooper

Romantische zomersokjes, een blooper


In juli liet ik in een paar delen zien hoe ik die leuke Romantische zomersokjes maakte, met al mijn beste breitips voor sokken.

Ik maakte daarvoor heel wat foto's. O.a. deze:


Toen ik deze foto voor de blog wilde gebruiken, ontdekte ik dat ik had zitten knoeien. De gaatjes lopen heoemaal niet mooi diagonaal door. Ik heb het deels niet laten verspringen en deels 1 steek laten verspringen of zoiets. Het gaat om de laatste 4 rijen met gaatjes.
Even overwoog ik dit als "handtekening" te beschouwen. Uiteindelijk zit het toch meestal in de schoen en ziet niemand dat. Maar... niet leuk als je juist van deze sokken een uitgebreide patroonbeschrijving maakt. 

Ik heb een stukje uitgehaald en het opnieuw gemaakt. Ik had nog een beetje te kort, en moest zelfs nog een draadje aanhechten. Daar zie je niks van gelukkig :-)


Wil je deze sokjes ook maken?
Alle blogs over deze sokjes vind je onder het label "Romantische zomersokjes".
En hier zijn de afzonderlijke delen:
Deel 1 Het begin, boord
Deel 2 De hiel
Deel 3 De spie
Deel 4 De teen


Fijne dag ๐Ÿงฆ๐Ÿงฆ๐Ÿงฆ

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

vrijdag 4 augustus 2023

Vriendelijke vrijdag en slaapmutsjes

Vriendelijke vrijdag en slaapmutsjes


In deze zomerweken vind je hier steeds een vriendelijke bloemengroet op de vrijdagen.

Vorige week waren het zonnebloemen en toen ik de Lego-zonnebloemen toevoegde aan m'n vaasjes met Lego-bloemen, zag ik het slaapmutsje weer. 


Deze dus:


Zo'n leuk bloemetje! Gewoon jammer dat ik 'm momenteel niet meer in onze tuin zie. Ik ga m'n best doen! Ik heb nog allemaal zakjes bloemenzaden van de supermarkt.


Poiesz bestaat 100 jaar en heeft allemaal leuke acties, ze deelden o.a. zakjes uit met een zadenmix voor bloemen in oranje-groen tinten, de kleuren van deze supermarkt. Het gaat om Goudsbloem, het Slaapmutsje en Oostindische Kers. Ik heb al gezaaid, maar de enige bloem die ik tot nog toe heb ontdekt is van de Oostindische Kers.
In de wijk heb ik wel slaapmutsjes gezien, deze bijvoorbeeld:



Maar goed, het slaapmutsje vind ik al langer leuk, die zit ook in mijn Bloemen-ABC! Je vindt hier hoe ik deze bloem gehaakt heb.
Ik heb 'm op mijn bloemenkrans:



Kan ik trouwens nog iemand blij maken met zo'n zakje zaad? Laat het weten in een reactie. Ik kan best zo'n zakje versturen naar een (of twee?) bloemenliefhebber(s).

De eerste zonnebloem bloeit!




Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag en een heerlijk weekend ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

donderdag 3 augustus 2023

Een deken voor zoon (5)

Een deken voor zoon (5)

De baard van Odin

Op de donderdagen gaat het momenteel over een deken die ik voor mijn zoon ga haken.

Vorige week liet ik zien dat er een begin was gemaakt. Inmiddels ben ik al verder, ik ben van plan om iedere tien toeren een foto te maken.

20 toeren:

30 toeren:


Inmiddels de derde achtergrondkleur erin, zoals je ziet, Coevorden.

Ook heb ik vast wat draden afgehecht. Bij deze techniek haak je steeds 1 toer per kleur, steeds van rechts naar links, dus zijn er veel begin- en einddraden. De begindraden haak ik iedere keer direct mee. De einddraden van de toeren tot ik met de gele kleur begonnen ben, heb ik nu met een naald weggewerkt.


Annet attendeerde me op een youtube-filmpje waarin uitgelegd wordt dat je dat ook met de einddraden kunt doen, je ziet het hier.
Ik vind het handig om toch 2 toeren te wachten met afknippen. Soms ontdek je namelijk een foutje en dan kun je nog even een deel uithalen om dit te herstellen. Daar kom ik vast nog wel een keertje op terug.

Het afhechten op die manier werkt best wel goed. Ik ben het direct gaan toepassen en je ziet dat ik nog een paar draadjes met een naald moet wegwerken:


40 toeren gehaakt en de achtergrondkleur is nu Vlissingen (Scheepjes Colour Crafter):



Dit patroon heet Odin, the Allfather, het is een ontwerp van Anke Wintermans, alias The Crazy Crochet Catlady. Het patroon vind je hier.

Alles over dit project vind je onder het label "Odin".

Wordt vervolgd!


Fijne dag ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€


Liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

woensdag 2 augustus 2023

Zomertip: Sneekweek 2023

Zomertip: Sneekweek 2023


Deze tip mag niet ontbreken, de Sneekweek begint bijna, overmorgen is 't zover.
Het is dit jaar van 4 t/m 10 augustus.


Het programma voor alle dagen kun je
hier vinden.

Zelf vind ik in ieder geval de Hardzeildagbraderie op woensdag leuk om te bezoeken. Misschien goed om te weten dat sommige winkels er op woensdag voor kiezen om dicht te zijn. Dat is Hardzeildag en ja, uiteindelijk gaat de Sneekweek officieel om het zeilen ๐Ÿ˜„


In mijn archief zocht ik weer even de foto's van m'n Sneekdeken op om deze blog wat op te leuken. En kijk, daar ben ik zelf ook nog, 5 jaar jonger dan nu:


De deken maakte ik in 2018 voor De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld. Zo benieuwd waar die uiteindelijk terecht is gekomen ๐Ÿค”

Fijne dag ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€


Met liefs uit Sneek en liefs van Akkelien van De Breimeisjes ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.