{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 8 februari 2018

Donderdag - dekendag Wij haken door!

Donderdag - dekendag Wij haken door!


Volgen jullie de Grootste Gehaakte Deken van de Wereld? Bijvoorbeeld via de Facebookpagina! En/of Haak je aan? Samenhaken is verbindenOf op de Instagram-account. Dan heb je er vast iets van meegekregen: Dit project won op 2 februari de "Meer dan handen" publieksprijs! Hier lees je er meer over.

En ondertussen zag ik in de afgelopen week deken nummer 6500 al voorbij komen!

In huize De Breimeisjes wordt gehaakt aan drie dekens en ze vorderen gestaag. De Sneek-deken is precies op de helft:


Het groene vlak rechtsonder is af en in de volgende toer begint het vierde vlak linksboven.

Mijn kleurrijke #eengrannyperweek-project is ook al weer groter. Hier heb je nummer 7:



én nummer 8!



Echtgenoot vindt het wel heel erg uitbundig 😀 
Ik geloof dat ik m'n systeem niet helemaal vol kan houden, ik had bedacht dat elke granny of met geel of met oranje begint en dan met de andere kleur eindigt. Ik heb er nu 8 klaar en de eerste bollen zijn bijna op. Ik heb van elk van die kleuren nog één bol. Ik bouw het vanuit het midden op en kan dan aan de onder- en bovenkant een aanpassing doen. Ik heb in totaal 24 granny's nodig.

En het verbindingsproject met de dames van de handwerkavond heeft bij mij ook weer een granny erbij gekregen, een rode:


Mijn rij meet al vier granny's. Komende maandag hebben we weer een avond, een speciale deze keer, want we gaan niet haken. Wel even onze vorderingen bespreken natuurlijk! Ik vertel later meer over die speciale editie. Wil je ondertussen toch iets meer weten over onze handwerkavonden, kijk dan even hier. En je mag altijd een mailtje sturen als je meer informatie wilt of een keer wilt komen aanhaken. Mailadres: debreimeisjes@gmail.com


Haak je ook aan bij De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld? Alleen of samen? Je kunt een eigen groepje maken en je kunt ook aanhaken, bijvoorbeeld in een bibliotheek. 
In de bibliotheek in Sneek haken we ook nog een aantal keren aan, op de volgende data:

- 15 februari
- 15 maart
- 12 april
- 17 mei

We haken dan steeds van 14.30 - 16.00 uur.

Samen gaan we voor een eindspurt!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat een ijver en wat een enthousiasme!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker en wat gaat deze actie goed !! ik leven af en toe wat blokken aan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige deken met die kleurtjes. Ik ben ook (weer) een deken aan het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk voor de grootste gehaakte deken! Eer nr 1 van al het verbindende werk. En ook jij haakt maar door. Hoezo uitbundig? Gewoon lekker kleurrijk. Daar word je vrolijk van toch? ;)
    Leuk je nieuwe Olympische banner.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 6500 dekens, niet te geloven toch! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat wordt een geweldige deken 'uit Sneek', maar die kleurrijke granny's, daar ben ik pas echt helemaal verliefd op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het mag vast uitbundig zijn (mannen!?) - ik vind het heel mooi, zo kleurrijk!

    BeantwoordenVerwijderen