{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 13 december 2017

Balletje balletje

Balletje balletje


Afgelopen maandag hadden we de laatste handwerkavond van het jaar en we vulden voor elkaar een goodiebag. We wisten dit ruim van te voren, maar op de een of andere manier had ik dit jaar geen goede planning en moest ik vorige week nog beginnen! We hoefden deze keer maar zes dingen te maken, dus ik had als opdracht voor mezelf dat ik er dan iedere dag eentje moest maken, dan kon het nog goed komen. En het kwam goed!


Ik breide zes kerstballetjes. Met hartjes en ik maakte ze alle zes anders.

Het boek van Arne & Carlos bracht inspiratie hoewel ik niet een patroon precies volgens het boek gedaan heb. Hier kun je vinden hoe ik ze brei. Deze balletjes zijn gemeerderd tot 48 steken.

Zondag had ik ze klaar. En toen ging het sneeuwen 🙂



Hoe leuk is dat voor de foto's! Maar hier in 't noorden kwam het pas laat en ook niet zoveel...
Op een boomstronk bleef het nog beter liggen:




En deze foto maakte ik maandagochtend:


Dat zou best leuk zijn: een kerstboom vol met zulke rode kerstballen-met-hartjes! Maar ja, ik gaf ze weg!


Met chocolade balletjes en een klein kaartje.

Wat er verder nog in de goodiebag zat? Dat laat ik later zien!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

15 opmerkingen:

  1. Mooie kerstballen heb je gebreid! Ze blijven leuk he.
    Ik denk dat ik er in totaal wel meer dan vijftig gebreid heb, een paar jaar geleden stond er hier een oproep in de krant om ballen te breien voor het bejaardentehuis. Daar heb ik toen aan meegedaan. Het was een hele grote boom VOL met gebreide kerstballen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er gezellig uit, je hebt vast iemand heel blij gemaakt!
    Ook hier in het noordwesten weinig sneeuw; alleen maandag zag het hier wit. *Ü*
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze prachtig, alle 6! Echt met liefde gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de kerstballen zijn heel mooi geworden ..
    heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Dat doe ik je niet na, hoor: 6 ballen in 6 dagen. Maar het is schattig in zo'n zakje om kado te geven.
    groetjes
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn ook wel iets kleiner, dat scheelt best veel in tijd!

      Verwijderen
  6. hier ook nog steeds happy met jouw ballen
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie ballen! Erg leuk om die in je goodiebag aan te treffen. Je hebt wel aardig door gebreid. En ook zo feestelijk ingepakt. Hier is wel een behoorlijke bult sneeuw gevallen zoals je gezien hebt op instagram ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat zijn ze leuk! oh ik heb gelijk zin om wit met oudroze varianten hiervan te gaan maken voor in mijn eigen boom hihi
    Superleuke cadeautjes zijn het, mooi gemaakt. En wat knap dat het je nog op tijd gelukt is zeg.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja die blijven leuk he van Carlos en Arne. Ik kwam ze ook nog tegen in de kerstdozen.. een leuk cadeautje Akkelien.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een ontzettend leuke kerstballetjes!!

    Ik heb hier nog een (verschoten) kerstballetje uit 2002 hangen. Voor Tycho's eerste kerst. Ondertussen zien je gebreide ballen er iets anders uit...

    Xxx, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je iedereen een zelf gebreide kerstbal hebt gegeven :)
    Leuk idee zo’n goediebag, ik kom snel kijken wat er nog meer in zat.
    Ook weer leuk is het boven aan je blog, helemaal in stijl 👍🏻
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk! Ik vind ze echt geslaagd!! Je weet voor volgend jaar wat te doen, als je een boom vol met deze rode ballen wilt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thank for your very good article.! i always enjoy & read the post you are sharing!

    เย็ดสาว

    BeantwoordenVerwijderen