{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 22 november 2017

Het oog wil ook wat

Het oog wil ook wat


Vandaag alweer kikkers in mijn blog... Ik heb met opzet voor een andere titel gekozen 🐸

Ik haakte voor m'n in Frankrijk wonende vriendinnetje ook twee kikkers. Zij vindt deze donkere maanden namelijk niet altijd even fijn en ik dacht dat twee eierwarmer-opkikkertjes dan misschien best wel voor een goed begin van de dag zouden kunnen zorgen. 



Deze eierwarmer-opkikker haakte ik van een restje groen. (Gelukkig heb ik de foto nog. 't Arme kikkertje is verslonden door de hond des huizes van degene voor wie ik 'm haakte...)
Ik vond bij Flying Tiger voor 1 euro een nieuwe bol prachtig kikkergroen:


Het is nogal dun garen, volgens het etiket zou je het met naalden 4 - 4½ kunnen haken/breien, ik koos voor nr 2. Er zit 168 meter op 50 gram (een gemiddeld bolletje katoen heeft 125 meter).

Ik raakte geïnspireerd door kindermutsjes die ik hier zag bij Freppi. Ik begon met 6 vasten in de magische ring en meerderde tot ik het breed genoeg vond. Twee toeren meerderen, 1 toer zonder meerderingen, maar je kunt dat naar eigen inzicht doen. En maak het ook zo groot als je zelf wilt.

Voor de ogen maakte ik met zwart een magische ring en haakte nog 2 zwarte vasten en ging daarna door met 4 witte. Voor een mooie kleurovergang haak je de laatste lus van de laatste zwarte steek al met wit. Daarna nog een toer wit, 2 vasten in elke steek. 
Dan haak je nog een groen rondje: 6 vasten in een magische ring en in toer 2 in elke steek 2 vasten. In toer 3 haak je beide rondjes aan elkaar. Ik doe dat zo dat ik het wit/zwarte rondje voor heb en ik haak in de achterste lussen van beide rondjes, de lussen die tegen elkaar aan liggen. Afwisselend in de ene steek 1 vaste, in de volgende 2 vasten.


De begin- en einddraadjes zitten er ook tussen en met het laatste einddraadje zet je het oog op het kikkerkopje.


De kikker is dan al leuk, maar een opkikker mag best een vrolijke lach.
Of een brede breedbekkikkerlach.


En dit stel is dus naar Frankrijk verhuisd.


Daar zijn ze dol op kikkerbilletjes, maar die hebben deze opkikkers niet, dus ik durfde ze wel op te sturen. Volgens m'n vriendin zijn ze helemaal verliefd:



Ik hoop dat deze kikkers jou ook vrolijk stemmen vandaag!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat een blije happy frogs!!!

    Xxx, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn heel leuk! wat lief dat je dat voor haar maakte. En wat jammer dat haar hond ze graag lustte... :(
    Fijne dag.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeker wordt ik vrolijk van die leuke
    kikker eierwarmers ...
    een fijne avond ...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig :-)
    Ze zijn echt geslaagd!
    Grappige foto's ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat slim om zo die oogjes te maken!
    Erg leuke foto waar ze elkaar aankijken. Die gaan heel Frankrijk aan het lachen maken!

    BeantwoordenVerwijderen