{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 21 november 2017

Dinsdag - poppendag Jeugdherinneringen (3)

Dinsdag - poppendag Jeugdherinneringen (3)


Vorige week liet ik de doos zien die ik op zolder vond.
Natuurlijk heb ik alle poppenkleding bekeken en Cathie mocht weer passen.




Hier zie je direct iets wat heel speciaal was aan deze pop: ze kon haar knieën én enkels buigen. Dat kan ze nog steeds, alleen haar knieën hebben wel een beschadiging.



Ik zag dat er op Marktplaats wel "zusjes" van m'n pop worden aangeboden en die hebben ook vaak "sneetjes" bij de knieën. Een bekend probleem dus. Volgens mij had ze dat vroeger al. Er is ook veel met haar gespeeld. 

Een ander probleempje: de kleertjes waren nogal verkreukeld. Ze lagen vast al minstens 35 jaar in een doos, dus zo vreemd is dat niet. Er zitten hier en daar ook vlekken op, maar het wassen durf ik niet aan. Ik heb dat wel eens gedaan met een gebreid jurkje dat tot mijn spijt helemaal kapot was na de was.
De strijk, dat durfde ik wel:



Hier ligt de hele gestreken berg poppenkleding:



Daar kan ik nog wel een paar blogjes mee vullen. Vandaag laat Cathie nog wel deze mooie jumpsuit zien:




En kijk dan, de achterkant:



Mooie pasvorm, hé! Mijn moeder heeft destijds in 't geheim vele uren besteed aan het maken van een hele uitgebreide garderobe.



Op deze foto zit ik al wat blijer, einde van de dag. Met mijn broertje naast me. Mijn moeder schreef erbij: "'s Middags om ½ 4 komen de vriendjes en vriendinnetjes, dat was wel gezellig. En toen vielen de kadootjes je op 't laatst ook niet tegen". Dat was op 5 januari 1971.

Nu wordt het tijd om te kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij


Corina,
DiYDiva
Ria
Rita,
Sandra  en
Tineke
En kijk deze keer ook even bij Marga!

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.




16 opmerkingen:

  1. terug in de tijd met heerlijke nostalgie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!!!, de pop komt me erg bekend voor!. Volgens mij had mijn zusje haar ook, en was ze vroeger te verkrijgen via het zelfmaak modeblad Marion (zo heette mijn zusje's pop ook). Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fotomodel! En die laarzen! Geweldig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi hé! Heeft m'n moeder ook gemaakt! Zo knap, want het is me een priegelwerk!

      Verwijderen
  4. Catherine is wel een knapperd. Als ze via de Marion kwam kwamen daar vast ook de kleertjes uit. Prachtig en weer helemaal van deze tijd. Lief van je moeder dat ze er zoveel werk van heeft gemaakt en zo uitgebreid verslag doet bij de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk als die kleertjes, dus hebt ook zo'n supermoeder die kleertjes voor je pop maakte <3. Mijn ouders maakte allebei kleren en toen heb ik een keer voor mijn pop een jurkje gemaakt. Pop en jurkje heb ik helaas niet meer. Achteraf wel jammer, maar goed. Ik hoop weer regelmatig langs te komen en ook te schrijven nu ik een adviseur ondernemersondersteuning heb.

    Liefs,
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk die buigende knietjes en enkeltjes!
    Fijn voor je moeder dat je 's middags blijer was met haar verrassing *Ü*.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk die poppenkleertjes, mooie pop.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad, wat een pasvorm, wauw :)
    De laarsjes vind ik ook super, knap dat die zo mooi zijn gebleven, dat was vast en zeker leuk strijken met al die herinneringen.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hippe Cathie! De pasvorm is idd uitzonderlijk mooi, ik hoop dat je moeder veel plezier heeft beleefd aan het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, nu lees ik dat je moeder zelfs de prachtige laarzen heeft gemaakt, fantastisch!

      Verwijderen
  10. Ja, ik vind Cathie ook hip! Wat een leuke poppenkleertjes heeft jouw moeder gemaakt en echt geen doorsnee modelletjes... Erg leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat leuk dat je moeder dat voor je maakte en je het nog altijd hebt, mooi gemaakt hoor en veel zou ook nu niet misstaan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij was als kind een echt poppenmoedertje volgens mij :-)
    Leuk toch, die herinneringen. En wat lief van je moeder hoe ze al die tijd en moeite er in stak voor zo'n hele garderobe.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeeeetje.... Ik was al onder de indruk, maar nu helemaal. Die details! Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat leuk ik heb deze pop ook nog met patronen voor haar kleertjes.

    BeantwoordenVerwijderen