{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 20 oktober 2017

Goedgemutst het weekend in

Goedgemutst het weekend in


Alweer mutsen in de blog op vrijdag? Ja, mutsjes voor de Goedgemutste Breicampagne!
En ik vond hele leuke ideetjes voor mutsjes bij Sophietje.

Iedere week plaatst Sophie een  nieuw mutsje voor de Goedgemutste Breicampagne van Innocent. De mutsjes zijn bedoeld om aandacht te vragen en geld in te zamelen voor eenzame ouderen. Voor iedere smoothie mét mutsje die in Nederland verkocht wordt, wordt 20 cent aan het Nationaal Ouderenfonds gedoneerd.

Ik was helemaal verliefd op dit leuke egeltje


Het patroontje was nogal ingewikkeld en ik vond het niet zo geschikt om mee te nemen voor de handwerkavond. Het spookje daarentegen...


Simpel en super leuk! Het lijkt mij leuk om er een stel te haken en dan met nylondraad aan elkaar te bevestigen en voor het raam hangen! Na Halloween en Sint Maarten kunnen die spookjes dan alsnog als mutsje naar Innocent 🙂

De pompoen is ook heel leuk: 



Ik maakte 'm wel veel kleiner, ik haakte tot 48 steken, zo'n beetje als de pompoen van de Haakheksen. Ik heb de aanwijzingen van Sophie gevolgd om 'm in te rimpelen, zodat het wel als mutsje kan dienen.

Leuk setje al, toch!


Ik heb meer mutstennieuws! Vorige week kreeg ik foto's van Rineke, ze had mijn Friese #musthawwe gebreid voor haar buurmeisje. Op pen nr 4 en dat blijkt toch iets aan de kleine kant te zijn. Toch wel leuk, zo in deze kleur groen!


Wil je deze muts ook maken? Mail me, ik stuur je graag het patroon! Mijn mailadres is: debreimeisjes@gmail.com
Héb je al zo'n muts gebreid? Dan zie ik heel graag een foto! Bijvoorbeeld op Instagram met vermelding van #musthawwe en als je me een foto mailt, dan laat ik 'm zien in de blog!

Graag wens ik jullie een heel fijn weekend, vol happy momentjes! 🍀

P.S.: En nog wat anders: sinds kort is er een Facebookpagina van De Breimeisjes. 
Leuk voor mij als je 'm liked!



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Wat een schatje is die Rineke zo met haar mutsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, dat is niet Rineke, dat is het buurmeisje van Rineke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, lief die laatste foto's! Maar het mag idd wel wat groter. De minimutsjes zijn ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke mutsjes voor de goedgemutst-actie. Vooral het pompoenmutsje.
    Schattige foto's van het buurmeisje met haar mooie muts. Kindjes wordt snel groot, dus misschien kan Rineke het nog eens maken in een groter maatje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het egeltje is wel cute maar mss beter te haken in een iets grotere maat? Die spookjesslinger is een heel leuk idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat het mutsje net iets te klein is, maar wel schattige foto’s.
    Ik ben ook verliefd op het egeltje 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ik zag de mutsjes ook bij Sophie. Leuk idee om er een slinger van te maken voor voor het raam. Wel een uitnodiging voor de trick or treat.

    BeantwoordenVerwijderen