{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 17 oktober 2017

Dinsdag - poppendag Toch een jurkje voor Claire

Dinsdag - poppendag Toch een jurkje voor Claire


Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier liet zien dat ik bezig was geweest met een jurkje voor Claire en dat me dat niet naar de zin was. 



De inspiratie kwam uit het tijdschrift Aan de Haak en het jurkje dat daar in stond was gehaakt van garen met snelverlopende kleuren. Dus voor de tweede poging zocht ik in mijn voorraad naar een andere bol. Dit vind ik leuker, je krijgt een mooi bont effect.


 Je ziet dat ik het jurkje ook flink wat toeren langer heb gehaakt.


Toen ik het Lydia liet zien, zei ze dat ik haar zo destijds ook jurkjes heb leren haken. Je haakt een aantal lossen dat precies om de buste van de pop past en sluit de ring met een halve vaste. Dan haak je een aantal toeren, in dit geval deed ik stokjes, maar dat kunnen ook vasten zijn. Als laatste toer van het lijfje haakte ik wel vasten.
Dan meerder je voor de rok. Dat kan allemaal naar eigen inzicht. Als je direct flink wat wijdte wilt krijgen, dan haak je in elke steek 2 steken, maar het kan ook iets minder snel. Ik heb zelf nog wel wat gemeerderd in de volgende toeren, maar niet meer in elke steek.
Ik vind het zo wel een mooi jurkje. Het blijft prima zitten, dat is ook handig, want schouderbandjes zijn lastig met aankleden en niet heel chique.
Claire is ook blij met haar nieuwe jurkje 🙂



En nu ga ik kijken of er poppen- of ander nieuws is bij

Corina,
DiYDiva
Ria
Rita,
Sandra  en
Tineke

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 

En nog wat anders: sinds afgelopen weekend is er een Facebookpagina van De Breimeisjes. Leuk voor mij als je 'm liked!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Claire is helemaal klaar voor het feest, maar ook om te gaan shoppen of om te paraderen over de boulevard ;-) Ze ziet er piekfijn uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super jurkje! Konden we voor onszelf in dat tempo en in datzelfde modelletje ook maar zo'n knap jurkje haken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi nieuw jurkje. Fijn dat je even uitlegt hoe je dit jurkje maakt. Er zijn vast meer poppen die ook een nieuw jurkje wil hebben.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, daar is Claire vast en zeker blij mee, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze ziet er betoverend mooi uit met haar nieuwe jurk.
    En zo zie je maar; voor elk ding z'n garen...
    Leve de voorraad die we hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Claire heeft vaker geposeerd dat zie je zo. Echt een model en met een flinke garderobe.

    BeantwoordenVerwijderen