{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 4 augustus 2017

Zomer 2017 Vlaggen haken voor het goede doel (2)

Zomer 2017 Vlaggen haken voor het goede doel (2)


Vorige week vertelde ik over de actie "vlaggen haken voor het goede doel en dat ik daar natuurlijk wel aan mee wilde doen. Nu las ik ook dat ze graag series van 20 vlaggen ontvangen, zodat ze er steeds een complete slinger van kunnen maken en het per slinger één geheel is. Ik herinnerde me dat ik dit garen nog had:


Vrij dun garen, acryl. Ik haakte er al eens een slinger van, kijk maar hier.


Dit keer haak ik de vlaggen alleen in grannystyle. Zoals je ziet begin ik met een magische ring.


En ik doe deze keer twee toeren per kleur. 


Ik haak de begin- en einddraadjes zoveel mogelijk mee, zodat ik weinig hoef af te hechten.


Na een toer rood, de zevende toer, was ik al bijna op de vereiste 18 cm. Ik heb er nog een toer vasten omheen gehaakt.


Precies op maat!


Vlaggetje nummer 1 is een feit. Nog 19 te gaan!


Doen jullie ook mee aan dit project? Of heb je andere vakantieplannen?

In de maanden juli en augustus zijn De Breimeisjes in vakantiestemming. Wél veel blogjes, soms met een beetje "oud nieuws"  dat nog wel de moeite waard is. De poppen zijn op vakantie en toch iedere week in ieder geval een lijst met linkjes. Misschien wat minder reacties bij anderen. 
En ondertussen natuurlijk gewoon doorgaan met haken en breien 😊

Dus ook de komende tijd kun je rustig regelmatig komen buurten bij De Breimeisjes, gezellig! 
Geniet zelf ook van een mooie lange zomer en denk om de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Super, die vlaggetjes van jou blijven maar komen, de ene nog mooier dan de andere! Fijn zeg! Nee, zelf doe ik niet mee, te veel andere haakopdrachtjes nog af te handelen... Hoewel ik nu al heel lang van plan was vlaggetjes te haken, omdat ik dat nog nooit (!) gedaan heb! Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love inspiring projects like this! And even more when it's for a good cause.
    I participated in the World's Biggest Stocking project... Blankets were joined to make the stocking, then it was disassembled, and the blankets donated to veterans.
    Having a goal to meet was so much more inspiring than making individual donations. Good luck to you in breaking that record!

    BeantwoordenVerwijderen