{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 25 augustus 2017

Zomer 2017 Haken met kleur

Zomer 2017 Haken met kleur


Vandaag wat zomerse haakwerkjes met veel kleur:


Deze slippertjes (patroon van Maddy van Maakhetff) werden gehaakt tijdens de laatste handwerkavond. Die paarse haakte ik zelf, de andere twee zijn van Carola. Bij de groenblauwe zat het knoopje nog niet vast. Er waren nog een paar dames aan de haak met dit leuke patroon, maar we hadden het ook heel druk met kletsen en ja.. dan is 't soms lastig tellen 😊
Aan mijn paarse exemplaar maakte ik een sleutelring vast en ik gaf 'm cadeau.

Ik had niet heel veel garen meer in de voorraad met kleurverloop. Op zich wel, maar voor dit haakwerkje is 't juist leuk als de kleuren snel verlopen. Nu bedacht ik daar zelf thuis iets op toen ik een hartje voor mijn moeder wilde haken. Ik nam twee kleuren katoen en haakte om en om 5 steken met de ene kleur en 5 steken met de andere kleur:


Je moet dan wel heel goed opletten met tellen, want er moet ook nog regelmatig gemeerderd en later geminderd worden, maar....


ik ben wel blij met het eindresultaat!


Een vurig hartje voor mijn lieve Mem met zelf gecreëerd kleureffect! Tip: je gebruikt de mochilla-techniek, maar 't is niet erg als je dat af en toe vergeet: dat zit aan de binnenkant. Ik denk dat je het ook wel met meer kleurtjes zou kunnen doen, al wordt het daar wel ingewikkelder van. Ik ga hier zelf nog wel eens mee experimenteren!
Het hartje is een eigen patroon

In de maanden juli en augustus zijn De Breimeisjes in vakantiestemming. Wél veel blogjes, soms met een beetje "oud nieuws"  dat nog wel de moeite waard is. De poppen zijn op vakantie en toch iedere week in ieder geval een lijst met linkjes. Misschien wat minder reacties bij anderen. 
En ondertussen natuurlijk gewoon doorgaan met haken en breien 😊

Dus ook de komende tijd kun je rustig regelmatig komen buurten bij De Breimeisjes, gezellig! 
Geniet zelf ook van een mooie lange zomer en denk om de happy momentjes!




Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


6 opmerkingen:

  1. De slippertjes zien er schattig uit. Echt een lief, klein cadeautje. Het hartje in twee kleuren is ook goed gelukt. Handig om de kleuren zo te mengen. Jouw mem is er vast blij mee.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Begin al zin te krijgen in de eerste workshop van het nieuwe seizoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke zomerse haakwerkjes, de slippertjes maakte ik ook al vaak!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen