{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 11 augustus 2017

Zomer 2017 Haakmagazine "Aan de Haak"

Zomer 2017 Haakmagazine "Aan de Haak"


Dinsdagochtend vroeg was er post voor mij:


De nieuwste Aan de Haak, nummer 10. En die heb ik met plezier bekeken!

Er staan 26 haakprojecten in, staat er al op de voorkant en daar zie je ook al een paar, waaronder die prachtige omslagdoek in verloopkleuren, een ontwerp van Jellina Verhoeff. Op de pagina van de onhoudsopgave staan foto's van een aantal andere projecten:



Dat ziet er aantrekkelijk uit, vind ik. 
Er staat ook het een en ander in om te lezen, o.a. een persoonlijk haakverhaal en wat mij direct aansprak: een interview met Monique van der Hoek en Esmeralda de Vries van De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld! Dát heb ik als eerste gelezen, want het toeval wilde dat ik de volgende dag aan ging haken bij de enige echte Haak-maar-aan-caravan, waar ik Monique voor het eerst in het echt ontmoette! (Zie deze blog voor een impressie).



Bij alle patronen is aangegeven of het een makkelijk project is en hoelang je er over doet. Dat ga ik even testen! Ik werd laatst zelf ook gevraagd hoe lang ik over een project gedaan had, ik heb toen wat gegokt, aan de ruime kant. Zo moeilijk om in te schatten! Al snap ik wel dat het leuk is om te weten hoe bewerkelijk een project is. 

In dit tijdschrift is extra aandacht voor Tunisch haken. Een aantal steken wordt uitgebreid uitgelegd en als je meer wilt zien, is er de mogelijkheid om online video's te bekijken. 
Leuk is dat er ook een aantal patronen met Tunisch haakwerk in het blad staan. 
O.a. voor een trui voor een barbiepop! Nu zou ik die zelf niet zo snel maken met deze techniek, maar er staat ook een patroon in voor een jurkje, gehaakt van voornamelijk stokjes. Dat ga ik zeker proberen!

Er staan patronen in voor verschillende kussens, tassen en cadeautjes en ook voor verschillende technieken. Bij patronen staan ook leuke tips en suggesties.

Er staat ook een heel leuk sjaaltje in dat ik graag wil maken. Dus voor mij is het al een geslaagde editie! Niet alle 26 projecten vind ik leuk. Gelukkig maar! De patronen zijn wel heel divers én inspirerend. Wat mij betreft een aanrader. Als ik iets gemaakt heb uit het blad, kom ik er zeker nog op terug!

Hier vind je de website van Aan de Haak, als je meer informatie wilt. 

En dan nog dit: de reclames in het blad zijn ook helemaal handwerkgerelateerd. Deze vind ik zelf wel leuk:



Daar komt namelijk een patroon van mij in! Een Breispecial van Hobby Handig, die komt begin september in de winkel! Tegen die tijd laat ik het natuurlijk zeker weer even weten 😊


In de maanden juli en augustus zijn De Breimeisjes in vakantiestemming. Wél veel blogjes, soms met een beetje "oud nieuws"  dat nog wel de moeite waard is. De poppen zijn op vakantie en toch iedere week in ieder geval een lijst met linkjes. Misschien wat minder reacties bij anderen. 
En ondertussen natuurlijk gewoon doorgaan met haken en breien 😊

Dus ook de komende tijd kun je rustig regelmatig komen buurten bij De Breimeisjes, gezellig! 
Geniet zelf ook van een mooie lange zomer en denk om de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Het is een inspirerend blad. Gelukkig maar dat je niets álles leuk vindt *Ü*.
    Wat stoer dat je straks in HobbyHandig komt; ik ben nu al reuze benieuwd!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je in de breispecial komt, spannend én leuk :)
    Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een heel leuk blad ik heb er ook al een paar van

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk !! ik sta er dit keer in met mijn haak memorie! wat een uitdaging om dit te maken en wat is het mooi geworden. een ode aan mijn moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn zeg! En zo spannend dat jouw patroon in die special zal staan! Ik hou hem in de gaten!
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf dat jouw patroon gepubliceerd wordt!
    En het ziet er wel heel verleidelijk uit allemaal....
    Owwww.... te veel ideeën, te weinig tijd hihihihi!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen