{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 4 mei 2017

De tuin van mei (1)

De tuin van mei (1)


Afgelopen vrijdag was de laatste aflevering van APRILle tuinpret. Uit de reacties bleek dat er nog wel een vervolg kon komen. Maar als het regent in mei.... dan is april echt voorbij! Dus ik ga door met #de tuin van MEI 😊
Andere mogelijkheden: #mijnMEItuin en #MEIdentuinpret.

Deze foto's zijn nog net van april trouwens. De Cavolo Nero is ontkiemd en de komkommer ook.


Op deze foto zie je alle verschillende blaadjes van de Acacia's. Ik heb er inmiddels stokjes bijgezet, want ze lijken wel een steuntje te kunnen gebruiken.


Op 1 mei heb ik ook wat buiten gezaaid, spinazie en de eerste bladsla-soort. Ik heb een pakje gekocht waar drie variaties in zitten. Mijn idee is om iedere week een andere uit te zaaien, zodat het niet allemaal tegelijk klaar is om te oogsten.


Ik maakte zelf plantenstekers en daar heb ik ook de zaaidatum opgezet. Ik had wel van die leuke bordjes waar je met krijt op kan schrijven, maar als het regent... dan is de tekst weg! Niet zo handig! Dus schreef ik het op een papiertje en plakte er plakband omheen.


En vlak na het zaaien ging het regenen. De temperaturen worden wat prettiger, heel gunstig allemaal! Het zal tijd worden ook, want de afgelopen weken was het bijna altijd te koud om even lekker in de tuin bezig te gaan...

Ik ben benieuwd hoe het is in de tuin bij


Mocht ik nog iemand vergeten zijn: laat het weten, ik pas het zo weer aan!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


9 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien hoe het allemaal groeit! Hier moeten de mini's nodig de tuin in, van 't weekend hoop ik ze te verspenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, het is alweer donderdag... Het is leuk om te zien hoe het spul van week tot week groeit! En een beetje warmte en zon zou super zijn na de regen, dus ik hoop er op!
    Straks nog even foto's maken van mijn spul en dan hoop ik nog te bloggen...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier is zoveel bevroren jammer maar wie weet ga ik nog wat zaaien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja na april(le) tuinpret houd je tuin er natuurlijk niet mee op. MijnMEItuin klinkt al net zo vrolijk. Laat het mooie weer nou maar snel komen want dat komt al het tuinplezier ten goede en ons humeur ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn he, zo lekker in de tuin bezig zijn. Bij jou gaat het ook goed, dat wordt smullen! (Hopen we, als de slakken ons niet voor zijn ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het gaat goed in de MEI tuin ;)
    Goed dat je de sla niet allemaal tegelijk hebt gezaaid, het moet wel lekker blijven ;)
    De tuin van mei (1) komt er ook zo aan, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is geen weer voor in de tuin. Ik moet nog iets in potten zetten maar het is mij te koud en nat. Ik wacht toch nog maar even.. Het weekend zou het weer beter worden.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De maand mei is mijn favoriete maand!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop echt op hogere temperaturen want het wordt een beetje vol in mijn woonkamer. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen