{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 28 april 2017

APRILle tuinpret (4)

APRILle tuinpret (4)


De laatste vrijdag van april en de laatste blog met APRILle tuinpret van 2017.
Ik maakte steeds op de dag van de tuinpret-blog de foto's voor de volgende keer. Nu ook en hier zijn de foto's van de vorige keer:


Het is wel goed dat ik er op let, hoe het met de rabarber gaat, ik zag dat er weer bloemen in komen. Die kunnen er beter uit, want anders gaat de kracht naar die bloemen en niet naar de stelen. Ik wil nu wel eens echt oogsten van deze plant! Kijk ook even bij Es, zij had het gisteren al over rabarberbloemen.





Drie mini-acacia's, dat kale sprietje is inmiddels verdwenen. Er komen steeds meer én andere blaadjes aan, grappig!


Niet zo'n scherpe foto ☹ De peultjes en de dille kwamen toen al flink omhoog!
Ik kreeg er niet meer moestuintjes bij en omdat het nog steeds zo koud is, heb ik buiten ook nog niet meer dingen gezaaid. 

Bij de peultjes, de dille en de goudsbloem komen de wortels al door de potjes, die heb ik verpot.


De dille zet ik voorlopig nog niet in de tuin, maar in een pot op een tafel, ver van de slakken. Vorig jaar is het me twee keer overkomen dat een plantje binnen een paar dagen helemaal verdwenen was. Dat moeten slakken geweest zijn! De peultjes staan in de moestuinbak en de goudsbloem ook in een pot op tafel. Volgens mij zijn er bij de radijsjes toch al bezoekers geweest.... de blaadjes zijn aangevreten of soms zelf al weg... De drie acacia's houd ik nog even binnen.

Ik ga kijken of er ook APRILle tuinpret is bij


Mocht ik nog iemand vergeten zijn: laat het weten, ik pas het zo weer aan!

Dit was het dan, de APRILle tuinpret van 2017. En wat was dit leuk, hé! Volgend jaar weer?
En tussendoor heb ik misschien nog wel een keertje tuinnieuws 😊

Het is vrijdag, bij ons is 't alweer het einde van de vakantie, anderen hebben misschien nog wel een week, wat een heerlijkheid! 
In ieder geval voor iedereen: heel fijn weekend, graag met veel happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


14 opmerkingen:

  1. Dat ziet er over het algemeen goed uit, ik ben benieuwd of je er goed van kunt oogsten. Bij mij lijkt het wel een plantencreche, met al die potten jonge planten in de kamer, hahaha! Ik mag niet mopperen over de zaailingen, ze doen allemaal erg hun best :-) Hopelijk kan ik zondag e.e.a. buiten zaaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, oeps ik wist niet dat dit het laatste berichtje was over tuinpret, wat mij betreft kunnen we nog wel even door ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar APRILle tuinpret kan natuurlijk niet meer! #mijnMEItuin of jouw voorstel #MEIdentuinpret? We overleggen nog wel even ;-)

      Verwijderen
  3. Wat ben je lekker bezig! Goed dat je de beginnende bloemen van de rabarber gespot had!
    Ik hoop voor je dat alles goed en mooi groeit en dat je straks heel veel lekkers uit eigen tuin kunt eten. Smakelijk alvast *Ü*
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaat goed bij jou in de tuin! Tja slakken. Daar is niet veel tegen te beginnen, ik geef ze een hosta, dan blijven ze meestal van de rest af.
    Van mij had je nog wel even door mogen gaan met tuinpret, leuke stukjes altijd
    Fijn weekend, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is toch zo leuk hè... Elke dag kijken wat er gebeurt..
    Maar het duurt nog wel even voordat de plantjes 'volwassen' zijn. Ik vind het wel leuk om in mei ook nog door te gaan!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh dat helemaal goed bij jou. Ik ben benieuwd of je ook echt gaat oogsten van de rabarber. Wat mij betreft gaan we nog even door in Mei. Zo leuk om te zien en te volgen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kunt gerust doorgaan met mei-tuinpret :-)
    Wat leuk om al die veranderingen ter aanschouwen, echte wonders der natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat je je groene baby's zo beschermt. Ik weet nog dat ik een merel in mijn sla-plantjes zag dabben... NIET leuk...
    Gezellig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebtr gelijk dat je alles op tafel zet. Zo zonde als de slakken alles op eten! Peultjes uit eigen tuin...Heerlijk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeker leuk! Hopelijk doe ik volgend jaar mee. Daar ga ik een jaartje naartoe werken ;) Ik zag toevallig net een blog over slakken in je moestuin. Er staan veel diervriendelijke methodes bij. Alvast eet smakelijk (niet de slakken) straks. Toch wel leuk die rabarberbloemen.

    BeantwoordenVerwijderen