{ 'anonymize_ip': true }

maandag 2 januari 2017

Mutsenweer

Mutsenweer


Er zijn weer wat mutsen gebreid door De Breimeisjes!
Ik had al laten zien dat ik er een gebreid had voor Siem. Ik mocht er ook een maken voor de moeder van Siem:


Hier zie je ze nog samen op de foto, een grote en een kleine:


Ze zijn gebreid met het garen Eskimo, een wollen garen. 

Lydia kreeg het verzoek van haar aangetrouwde nichtje of ze een muts met sjaal wilde maken voor haar kindje, het achternichtje van Lydia. En Lydia ging ook aan de slag met dit patroon en maakte er, op verzoek, beren-oren aan. En vanwege die beren-oren mocht de beer als model fungeren:


Lydia vond het zo leuk om te doen en maakte direct ook zo'n leuke muts voor haar achterneefje:


Lydia gebruikte dik acrylgaren voor beide mutsen.

Het is allemaal op basis van een kooppatroon van The Velvet Acorn, het heet Canyon Cowl, je vindt het hier. Dit zijn wel weer eigen variaties en op zich is het patroon eenvoudig van opzet. Heerlijke mutsen, voor als het nog gaat winteren!


We doen het rustig aan, genieten van happy momentjes in de kerstvakantie!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


6 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze grappig! Het is anders wel mutsenweer ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat schattig die berenmutsen! En mutsenweer, brrrr ja dat is het zeker ;)
    Xxx
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is het mutsenweer? Het zonnetje schijnt vrolijk door het raam en het ziet er buiten best vriendelijk uit. Maar ik ben nog niet buiten geweest en heb dus nog niet gevoeld of het mutsenweer is. Daar kom ik straks vast nog wel achter *Ü*. Ondertussen geniet ik van jullie foto's. Wat een leuke en beregoede mutsen!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie ijver leveren weer aardig wat warme oortjes op :-) Wat een leuke mutsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk ik hou van mutsen en zeker van zulke toffe!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat mooi en ha ha ik ben ook met mutsen in de weer

    BeantwoordenVerwijderen