{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 21 december 2016

Kerstbal voor Tieme

Kerstbal voor Tieme



Het was in 2013, toen breide ik een Kerstbal voor Jesse. Deze zomer kreeg Jesse een broertje en de trotse oma vroeg of ik nu weer een bal wilde breien. Natuurlijk! Dat vind ik heel leuk om te doen!
De bal van Jesse had ik gebreid met witte sokkenwol en ingebreid met donkergroen.


Deze mocht wel een beetje anders en daarom heb ik nu met rood ingebreid. Ik weet ook niet zeker of het dezelfde soort wit is, want ik kocht nieuwe garen voor deze bal.


In die tijd breide ik alleen grote ballen en daarom heb ik dat voor Tieme ook gedaan. Ik heb ook hetzelfde lettertype gekozen. 
Bij Jesse had ik een kerstboompje ingebreid. Ik vond dat ik met rood wat anders moest kiezen.


Dat werd dit traditionele motiefje:


Nog een fotocollage:


Het was alweer leuk om te maken :-)

En o, ja, de give-away!
Niet heel veel reacties, dus wél veel kans :-)

Voor nummer 1 meldden zich aan:
1. Sigrid
2. Ineke

De randam generator zegt dit:

En nummer 2, dat is Ineke.

Betsy schreef dat ik haar blij kon maken met een stel handvatten, omdat ze nog een tas in de maak had. Ze vertelde niet of ze voorkeur had voor nummer 1 of 2 en omdat er verder niemand inschreef voor nummer 2 wil ik dat handvat graag aan Betsy sturen.

Voor nummer 3 meldden zich aan:
1. Anita
2. Angélique
3. Corina

De randam generator zegt dit:

En nummer 3, dat is Corina.
Dus, Ineke, Betsy en Corina, van jullie ontvang ik graag een mailtje met jullie adres. Mailadres: debreimeisjes@gmail.com.
Dan probeer ik het dit jaar nog te versturen.



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even opnieuw hoor, ik was een stukje zin vergeten...

    En weer heb je een oma, een moeder en een kindje (nou ja, die snapt het misschien nog niet helemaal *Ü*) blij bemaakt met een mooie kerstbal. Leuk dat je de bal voor Tieme in dezelfde stijl hebt gemaakt als voor Jesse!
    De Give-Away winnaressen van harte gefeliciteerd!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat weer een leuke kerstbal heb je gemaakt.
    Straks hangen jou kerstballen door heel Nederland in kerstbomen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh wat een verrassing! en leuke kerstballen heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen