{ 'anonymize_ip': true }

maandag 31 oktober 2016

Druk met breien en een retro-peer

Druk met breien en een retro-peer


Kort geleden kreeg ik een verrassende en leuke mail van de Breiclub.nl: ik kreeg de vraag of ik patronen voor hen wilde ontwerpen! Ontzettend leuk! En daarom ben ik op dit moment heel druk aan het breien! Vorige week heb ik zowaar nog even heerlijk buiten zitten breien, op de loungebank in de zon:


Het eerste patroon heb ik inmiddels verstuurd en hoe dit verder gaat, dat laat ik nog weten!

Ondertussen doe ik ook nog steeds andere dingen. Ik gaf weer een potje perenjam weg en natuurlijk haakte ik er een mooi dekselkleedje bij. Niet echt een nieuw idee, maar ik vind 'm zelf zo leuk dat ik 'm toch even laat zien. Ik koos voor retrokleuren, dus werd het kleedje oranje:


En de peer maakte ik veel groter dan de vorige keer


Dan kan je er leuk een gezichtje op maken:


Zo wordt het echt een toffe peer ;-)


Weer even een koordje draaien, dat vind ik nog altijd zo leuk om te doen, hihi! Ik kan me nog herinneren van wie ik dat leerde. We hadden een oppas, ik zal een jaar of 10 geweest zijn en ik was nog niet naar bed. Het was volgens mij de zus van een klasgenootje van me en ze maakte een poppenjurkje voor haar zusje. En daar moest een koordje in. Het intrigeerde me zeer, zo'n lange draad die gedraaid wordt en dan later de "truc" met de twee scharen, fantastisch!


Met het koordje kan het kleedje op de pot en dan is het klaar!


Hier vind je hoe ik deze jam maakte.
En nu ga ik verder met m'n breiklussen! En ook nog even wat doen voor de handwerkavond. Die is volgende week!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Ik moest even goed kijken bij de bovenste foto, ik dacht eerst aan een of andere enge sprinkhaan. Maar toen bleek het je breiwerk te zijn.....
    Spannend, hoor, een patroon ontwerpen. Succes!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, Jannie, je hebt gelijk, daar lijkt het op! Dat had ik zelf niet gezien, maar dat komt natuurlijk doordat ik weet wat er op de foto staat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi op het dashboard dacht ik ook even een sprinkhaan te zien :-)
    Wat leuk dat je gevraagd bent door de Breiclub! Natuurlijk ben ik reuze benieuwd naar wat je gemaakt hebt, maar ik zal geduldig wachten hoor.
    Dat koordje draaien heb ik voor het eerst gedaan toen ik een mochillatas haakte. Gelukkig bestaat er internet want ik had geen idee hoe ik dat moest doen. Wat leuk om te lezen dat het voor jou een prachtige jeugdherinnering is!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je voor oontwerpen bent gevraagd!
    Ik zag er ook een insect in, ben benieuwd wat het echt is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je gevraagd bent, ik gun het je van harte :) Leuk cadeau het potje jam en dan ook nog eens zo'n leuk hoesje erop. Ook leuk dat je over een persoonlijke herinnering vertelt, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een eer dat je gevraagd bent om te ontwerpen, leuk voor je! (Ik dacht ook dat het een sprinkhaan ofzo was. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartstikke leuk zeg! Heel veel succes met ontwerpen!
    En je bracht ook bij mij de jeugdherinneringen naar boven :-)
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen