{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 12 augustus 2016

Zomervakantie Wie opruimt...

Zomervakantie Wie opruimt...



Mijn hobbykamer, tevens logeerkamer, was inmiddels meer een rommelkamer geworden. Dat ging van kwaad tot erger, moet ik zeggen. Tot... echtgenoot een tafel uit mijn kamer op zijn werkkamer wilde in plaats van een bureau. Toen moest ik wel gaan opruimen.
De tafel leegruimen was trouwens nog vrij snel klaar. De tafel is gedemonteerd en een etage hoger weer in elkaar gezet en het bureau werd ook gedemonteerd en ging, deels, een etage naar beneden. Toen ben ik nog zo'n twee dagen bezig geweest om de best mogelijk nieuwe indeling te vinden. Het bureau heeft bijna alle hoeken van de kamer gezien :-)

Ik ging ook opruimen. Er was nog een beperking, want de container was namelijk al vol voor ik met deze klus begon. Toch kon er ook al heel wat gereorganiseerd worden. Er zijn wat spullen op marktplaats beland. Wat andere spullen gingen naar de Dorcas-winkel. Kratten die overvol waren heb ik nagekeken en anders ingedeeld. En daarbij vond ik twee proeflapjes, nog van de Zeeuwse mee-brei-deken.


Daar kon ik mooi een kussentje van maken had ik al eens bedacht, nu heb ik het eindelijk gedaan.


Eerst haakte ik rond beide "proeflapjes" een rij vasten en daarna heb ik ze met vasten aan elkaar gehaakt. Ik haakte daarbij in de achterste lussen.


Kort geleden kwam ik dit mooie boek bij de bibliotheek tegen en ik heb het met veel plezier gelezen. 


Deze kant van het kussentje is een patroon uit dat boek! Het is het blok A2 Breskens - 1 recht 1 averecht, hier kun je nog lezen hoe ik met dit lapje begon.


De andere kant is mijn eigen Friese blok, Pompeblêd, hier lees je meer over dit blok.


En nu ligt dit kussentje op mijn deken op het logeerbed :-) Twee pompeblêden bij elkaar op de Zeeuwse deken.


In de periode tot 5 september verkeren De Breimeisjes in de vakantiemodus. Dat houdt in dat er wat minder vaak blogjes verschijnen en toch is er regelmatig wat nieuws te zien en/of te lezen! Wij wensen iedereen een heerlijke en inspirerende zomer!



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

13 opmerkingen:

  1. Wat ben jij toch goed bezig, Akkelien! Iedere keer denk ik 'wat goed dat ze dit aanpakt in de vakantie ..' of 'ja, leuk om dit in de vakantie te doen ..'
    Een hobbykamer is snel een rommelkamer, ik weet het. Elke twee weken moet ik flink opruimen.
    Leuk plannetje voor de lapjes die je had gebreid!
    Wat zal je logeerkamer er weer netjes en fris uitzien ...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor. Ik heb een hobby/rommel-onderhuis. Iedere keer als ik 1 projectje afmaak komen er weer 3 nieuwe bij! Ooit, ooit... ga ik alles afmaken. Vandaag nog even jam maken (zal iets van 50 potjes bramenjam worden) en eind van de middag gaan we naar Leeuwarden. Door jouw blog heb ik meegedaan met de breiwedstrijd van het Fries museum. En zondag is de prijsuitreiking met een leuk programma daar omheen. Het is dus een leuke gelegenheid om er een weekend Leeuwarden van te maken! Zie ik jou daar ook? Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 50 potten bramenjam!?!?! Zo, dat is veel! Als ik jam maak, dan is het 5 of 6 potten :-)

      Verwijderen
  3. Leuk kussen is het geworden :) Je hobbykamer kan er weer voor een jaartje tegen, altijd fijn :)
    Ik wens je alvast een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee om op te ruimen en van werk in uitvoering iets anders te maken. De kussens zijn echt mooi en passen mooi bij de deken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat je een hobbykamer hebt, maar tegelijk ook kans op veel rommel natuurlijk. Ik heb een grote plastic box met deksel waar mijn handwerkrommels in zitten en ook dat wordt vaak al een zooitje dus is het maar goed dat ik geen hobbykamer heb. Mooi kussentje in een mooie kleur blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En zo hebben de proeflapjes nog een mooie bestemming gekregen :-)
    Hm, ik zag dat mijn hobbykamer ook wel eens wat geordend mag worden; eerst vakantie nu! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk kussen geworden en een mooi setje op je logeerbed dus!
    het lijkt me een geweldig boek, maar ik brei niet zoveel.
    en opruimen.. erruugggg vind ik dat, kan daarna nooit meer wat vinden!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi zo'n vondst en er ook nog wat vaan kunnen maken, super.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Opruimen, ooh ik moet het hoognodig doen maar dan vrees ik dat ik heel wat van die bijna klaar projecten tegenkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hee, wat leuk!! Geweldig dat de twee proeflapjes uiteindelijk toch nog een mooie bestemming hebben gekregen! Toevallig zag ik ons boek vandaag weer in de regionale krant verschijnen, wel grappig een jaar na uitkomen.

    BeantwoordenVerwijderen