{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 3 augustus 2016

Zomervakantie Vervolg sokken breien en haken

Zomervakantie Vervolg sokken breien en haken 



Een paar weken geleden schreef ik al een blog over sokken breien/haken. Inmiddels heb ik het ene paar sokken compleet gemaakt.
Lydia was hier gestopt:


Ik ben eerst maar met de tweede sok begonnen:


Lydia was eigenlijk gestopt op het punt dat je gaat minderen voor de teen. Ik blijk wel minder los te breien, daardoor is nu een sok beslist wijder. Dat merk je vooral om de voet. Zelf zou ik er ook voor gekozen hebben om het bovenste deel van de voet in een boordsteek te breien, maar omdat ik het zonde vond om iets uit te halen van het breiwerk van Lydia, heb ik de tweede sok op haar manier gebreid.


Misschien is het nog wel eens handig, als haar echtgenoot een keer een dikkere voet heeft?


Hij was in ieder geval toch wel blij dat hij na zoveel jaar dan toch een keer een paar handgebreide sokken heeft. En dan nog wel een heel speciaal paar!


Dit paar is gebreid door De Breimeisjes! Echt door allebei :-)

Dan had ik nog beloofd om eind juli te laten weten voor wie het tijdschift "Gehaakte sokken" is. 



Het is inmiddels al begin augustus... We geven het graag aan Jannie. 
Jannie, wil je je adres mailen naar debreimeisjes@gmail.com? Dan stuur ik het je zo snel mogelijk toe!


In de periode tot 5 september verkeren De Breimeisjes in de vakantiemodus. Dat houdt in dat er wat minder vaak blogjes verschijnen en toch is er regelmatig wat nieuws te zien en/of te lezen! Wij wensen iedereen een heerlijke en inspirerende zomer!



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

19 opmerkingen:

  1. Mooie sokken en dat verschil trekt wel bij ,fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niemand heeft een uniek paar sokken zoals jullie 'Briemeisjes'sokken. Altijd handig om een iets grotere sok te hebben voor als je eens iets aan één voet hebt (hihi).

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die eigen gebreide sokken.
    Ik moest wel even gniffelen. Leuk bedacht van die ene dikke voet!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sokken breien, ja dat ga ik van de herfst ook weer doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha grappig om te zien hoe verschillend 2 breisters kunnen breien. Gisteren heb ik het breiwerk van mijn schoonmoeder opgepakt om af te maken. Ben benieuwd hoe die trui er uit gaat zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ah lekker weertje om sokken te breien je hebt er nooit genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk om elk een sok te breien!!! uniek paar !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is wel een beetje uit noodzaak, deze oplossing. Lydia kreeg teveel last van haar schouder en wilde echt niet verder breien. En dat vond ik zonde, vandaar dat ik ze af maakte.

      Verwijderen
  8. Je weet maar nooit waar het goed voor is, ooit komt het misschien toch wel van pas ;) een uniek paar is het nu in ieder geval zeker
    Liefs, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat jullie samen aan 1 paar sokken hebben gewerkt. Dat is zeker een uniek paar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt wel een speciaal paar sokken, door 2 dames gemaakt, uniek exemplaar! Proficiat aan Jannie met het boek, ze zal er blij mee zijn!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd Jannie, dat van die vakantie vieren valt wel mee, ik zie nog genoeg voorbij komen ;-) maarja niet handwerken dat lukt ons toch niet ;) groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben natuurlijk ook heus niet twee maanden op vakantie! Maar wel fijn om het even wat rustiger aan te doen met de blog, toch!?!? Wat minder blogjes, niet op alles reageren en dan ineens toch weer alles bekijken, dat is ook vakantie!

      Verwijderen
  12. Prachtige unieke sokken! Maarre ik zag op meer blogjes sokken voorbij komen, zo koud is het toch nog niet? ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het wordt weer warmer, gelukkig :-)
      En toch... ooit komen die sokken heus wel weer van pas!

      Verwijderen
  13. Joepie !!! Gewonnen!!!
    Dank je wel dat je me nog even op deze blog wees.....want ik zou er anders niet achter gekomen zijn door onze vakantie. Ik ben er superblij mee en stuur meteen mijn adres via de mail.

    Ooit hoorde ik wel eens dat je voeten niet even groot zijn. Dan komt het dus goed uit dat de ene sok groter is dan de andere, hihi...

    Fijne dag en nogmaals hartstikke bedankt.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen