{ 'anonymize_ip': true }

maandag 1 augustus 2016

Zomervakantie Verjaardagscadeau: Stuart

Zomervakantie Verjaardagscadeau: Stuart


Het is ruim een jaar geleden dat ik op Annemaries Haakblog het haakpatroon van Stuart won, dat liet is hier zien. Ik dacht toen nog heel even dat het me zou lukken om Stuart te haken voor de verjaardag van echtgenoot, maar dat was direct duidelijk, dat lukte natuurlijk nooit. 
Voor de volgende verjaardag is het dan wel gelukt, Stuart was een van de verjaardagscadeaus afgelopen zaterdag.


Ik had alle onderdelen al een tijdje klaar, vorige week heb ik Stuart dan eindelijk in elkaar gezet:


Het zakje kon ik niet meer vinden, dat heb ik opnieuw gehaakt. Het "stiksteekje" rondom borduurde ik eerst met naaigaren, maar dat was niet te zien. Ik heb het nu met katoen gedaan. Achteraf bedacht ik dat ik dit best even op de naaimachine had kunnen doen.


Ik ontdekte dat ik de armen met een ander garen heb gehaakt. Het geel van de "body" was ook op, maar ik dacht dat ik nog een bolletje de zelfde kleur had, maar 't blijkt toch iets af te wijken. Ik had al "knoopjes" gehaakt. Toch heb ik uiteindelijk voor echte knoopjes gekozen:


Het bandje aan de lens heb ik ook nu pas gehaakt, ik hoefde veel minder steken te gebruiken dan in het patroon stond. De verhouding is heel anders geworden.


Het kapsel van Stuart:


Er kon nog net een mond bij!


In het patroon wordt heel dun garen gebruikt en haaknaald 1½, ik heb met vrij normale katoen gehaakt en haaknaald 2½. Op zich zou ik verwachten dat de verhouding toch wel hetzelfde zou blijven, maar dat is niet zo. Ik denk dat ik die body hoger had moeten maken. Dat had niet gekund, want mijn bolletje was dus op toen.
De broek is iets te wijd, maar dat valt niet op, ik heb 'm hier en daar vastgezet. De Stuart van Aradiya Toys lijkt veel langer (hier kun je haar patroon bestellen), mijn versie is wat gedrongen, zullen we maar zeggen. Ik vind 't eindresultaat leuk en dat vind echtgenoot ook, daar gaat het om!



Onder het label "Minion" kun je al m'n berichten over Stuart terugvinden. 


In de periode tot 5 september verkeren De Breimeisjes in de vakantiemodus. Dat houdt in dat er wat minder vaak blogjes verschijnen en toch is er regelmatig wat nieuws te zien en/of te lezen! Wij wensen iedereen een heerlijke en inspirerende zomer!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Die is echt mooi geworden! Heel netjes gehaakt!
    (Maar je man heeft wel lang moeten wachten :p , hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je man zal er vast blij mee zijn! Gefeliciteerd. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat onwijs leuk Akkelien! Hij is echt supermooi geworden. Je man was er vast heel blij mee, hij was het wachten in elk geval waard. :-) Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is hartstikke leuk geworden. Op de site van het patroon zag ik trouwens ook een kort gedrongen versie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem grappig hoor! Een beetje anders dan het patroon maakt juist uniek...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat is ie leuk geworden!!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen