{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 26 augustus 2016

Zomervakantie Project Peer

Zomervakantie Project Peer



De perenoogst schijnt dit jaar fantastisch te zijn, maar de Russen hoeven ze niet en daarom blijven de perentelers ermee zitten. Of wij dan maar wat extra peren wilden kopen. Ach, waarom niet. Een goede reden om weer eens perenjam te maken!

Om eerlijk te wezen is het meer perensaus geworden, maar dat mag de pret niet drukken :-)



Heel lekker in de yoghurt of bij een ijstoetje of zo. En als je voorzichtig eet, kan het best op een lekker broodje. Ik houd zelf een paar potten en gaf ook wat weg, aan toffe peren. En een van die toffe peren kreeg er ook een tof peertje bij.



Ik haakte zo'n beetje naar een patroon uit het  boekje Lieve knuffels zelf haken (van Ana Paula Rimoli), ik maakte het vooral iets kleiner.
De sleutelhanger haakte ik direct vast in het "stokje". 



Ik borduurde een gezichtje en omdat de betreffende toffe peer dol is op sterren, versierde ik het peertje met een sterretje (naar het patroon van de elfde ster van Dinah, je vindt dat hier).



Het peertje wilde ook even buiten kijken.



En wat blijkt: onze eigen perenboom heeft ook heel veel peren dit jaar! Ik kan dus nog eens in de herkansing met de perenjam! Ik zal nog eens naar 't recept van Rita kijken!



In de periode tot 5 september verkeren De Breimeisjes in de vakantiemodus. Dat houdt in dat er wat minder vaak blogjes verschijnen en toch is er regelmatig wat nieuws te zien en/of te lezen! Wij wensen iedereen een heerlijke en inspirerende zomer!



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. Zo, ik heb weer 'even' bij kunnen lezen. Op je blog staat dat je in de vakantiemodus bent, maar daar is niet veel van te merken hoor, haha. Leuk om al je projecten weer te mogen bewonderen. De agenda met geborduurde kaft vind ik prachtig! Wat een leuk idee, misschien ga ik dat ook nog eens doen met ons camperdagboek. Ik las dat je met een naald geprikt had. Kreeg je daar geen stijve vingers van? Zelf prik ik (kaartendoosjes) ook met een naald maar dan steek ik de achterkant in een kurk, dat houdt net even lekkerder vast.
    Die houten vogelhuisjes zijn ook schattig. Ik kom duidelijk té weinig bij Kruidvat *Ü*.
    Hoe is het met je schelpenomslagdoek? Wat een lekker klusje om buiten te doen (alhoewel, nu het zo warm is, misschien toch maar niet ;o))
    Je kantensokken maken me nieuwsgierig, maar ik zal geduldig wachten hoor.
    Tot de volgende keer
    Groetjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Marjan, je bent weer helemaal "bij" lees ik wel. Alleen die kanten sokken... geen idee! Dát was vast bij iemand anders :-)

      Verwijderen
  2. Heerlijk perensaus kan je lekker perentaart mee maken.. Ik kan het al bijna proeven. .En dat schattige gehaakte peertje, to cute...

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Perensaus is vast heerlijk en perenjam ook. Perentaart of peren in een salade is ook een optie. Goed idee om dit jaar meer peren te gebruiken.
    Leuke perensleutelhanger.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig die potjes met peer! Ik had er nog geen zin in met dit warme weer om in de keuken te staan en jam te maken ...
    Maar nu ik het zo bij jou zie ...
    En wat leuk dat je er meteen een bijpassende sleutelhanger bij haakte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. perenjam, nog nooit geprobeerd maar het klinkt wel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm klinkt heerlijk, nog nooit gehad. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet dat er lekker uit. Afgelopen zaterdag kocht ik perenstroop, maar perenjam ken ik niet.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken het uit Frankrijk, waar het in de winkels te koop was. Maar soms ook niet, hangt ook van de oogst af natuurlijk. Nu maak ik het af en toe zelf, want ik vind het heel lekker :-) En het is een leuk cadeautje voor toffe peren!

      Verwijderen