{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 5 augustus 2016

Zomervakantie Hortensia's

Zomervakantie Hortensia's



Kort geleden liet ik een gehaakte hortensia-bloemetje zien en naar aanleiding van de leuke reacties daarop volgt hier nog een berichtje. 

Het ging om deze gehaakte bloemetjes:

Mijn patroontje hiervan vind je ook in die blog.
Zelf deed ik een bloemetje aan ieder pakketje met patronen voor de laatste handwerkavond, maar het idee kwam uit het tijdschrift Anna, waarin een lampenkap stond helemaal bedekt met gehaakte bloemetjes:


Toen ik de bloemetjes haakte had ik in m'n tuin gekeken om de kleur voor het kraaltje te kiezen. Toen werd het groen, inmiddels zou het blauw of lila geworden zijn, kijk maar:


Ik heb nog veel meer hortensia's in de tuin. Dit jaar kan ik daar rustig heel veel bloemen uit halen, om ze wat terug te snoeien, want ze zijn erg groot! Hier is nog een collage, zodat jullie de verschillende kleuren kunnen zien. De blauwe linksonder en de witte daarnaast staan al vanaf de eerste zomer dat we hier wonen in de tuin. De blauwe is nog steeds blauw, zonder dat ik daar moeite voor doe. De donkere roze en paars-achtige kleuren vind ik ook altijd prachtig. En ik ontdekte lichtroze bloemen in de donkerroze hortensia, die rose bloemen krijgen geen zonlicht en blijven daardoor kennelik heel licht van kleur.



In de periode tot 5 september verkeren De Breimeisjes in de vakantiemodus. Dat houdt in dat er wat minder vaak blogjes verschijnen en toch is er regelmatig wat nieuws te zien en/of te lezen! Wij wensen iedereen een heerlijke en inspirerende zomer!



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Prachtig! Ja, het is echt hortesia-tijd, je ziet ze overal en ik geniet ervan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hortensia's ook altijd van die prachtige bloemen. Ze geven mijn tuin ook behoorlijk kleur. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schattig, die gehaakte bloemetjes. Hier ook de nodige hortensia's in de tuin, ik knip er nogal eens bloemen van af voor in een vaasje in huis. Wij hebben ze in het wit, blauw, roze en donkerrood.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik knip ook elke 14 dagen uit mijn 3 hortensia's, heb ook een schotelhortensia wit met paars en 2 kleuren roze bolhortensia's zijn dankbare struikjes.. alleen in tijd van droogte willen ze water.. verder hoef je er niks aan te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig die hortensia's. Ik heb een hele witte maar is intussen bruin geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet nog dat ik mijn eerste huis kocht. Er stond een mooie hortensia voor het huis en ik verheugde me op het bezit. Kennelijk wilde de eigenaar hem ook niet kwijt want met de overdracht bleek hij helemaal aan gort gehakt. Schattig vind ik je gehaakte bloemetjes!

    BeantwoordenVerwijderen