{ 'anonymize_ip': true }

maandag 22 augustus 2016

Zomervakantie Breien

Zomervakantie Breien



De laatste tijd haak ik heel erg veel. Het leek me wel een goed idee om ook weer eens te gaan breien en daarom was ik bijvoorbeeld best wel blij met het sokkenproject.

Ik heb ook nog heel veel garens in huis waar ik nog eens wat mee wil, maar waar ik nog geen concrete plannen mee heb. Zo had ik deze mooie streng Lace van Drops die ik kocht in Hoorn (zie deze blog).


Ik heb er eerst maar eens een bol van gemaakt:


De eerste poging beviel me niet en ik ben gaan googlen op de naam van het garen en vond toen het patroon French Riviera van Drops. Prachtig! Ook nog van dezelfde kleur en kennelijk ook van één streng! Ik waag me eraan al vind ik het wel weer heel spannend. Dit patroon heeft weer een ajourpatroon aan het eind en ik hoop echt dat ik het ga redden met deze bol, want ik heb niet meer dan dit...
Ik doe ook een kleine aanpassing, want op 't wereldwijde web ontdekte ik dat Creariet 'm al twee keer gebreid had en ik zag hier dat ze de meerderingen niet met een gaatje doet zoals in 't oorspronkelijke patroon. Dat vind ik wel mooi, dus zo doe ik het nu ook.


Mijn bol ligt in de buurt, de draad gaat mooi door deze "draadgeleider", ik zag dat ooit ergens en nu kwam ik die dingen tegen, bij de Lidl, haha! Ik vind het wel handig!

Voorlopig ben ik nog wel even aan 't meerderen!


In de periode tot 5 september verkeren De Breimeisjes in de vakantiemodus. Dat houdt in dat er wat minder vaak blogjes verschijnen en toch is er regelmatig wat nieuws te zien en/of te lezen! Wij wensen iedereen een heerlijke en inspirerende zomer!



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. wow mooi Akkelien ben weer benieuwd hoe dit gaat worden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zonder gaatjes is de omslagdoekecht mooier. De kleur van het garen is prachtig.

    Veel breiplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend...
    Leuk, die draadgeleider! :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen