{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 2 juni 2016

Nog een schaaltje

Nog een schaaltje


Voor moederdag had ik zelf een cadeautje gemaakt. Voor m'n "schone moeder" maakte ik ook wat, en ja, ik ben momenteel helemaal in de ban van de porseleinstiften :-)

Deze keer koos ik voor een uitspraak van schone moeder, in het "plat Bolserters". Ik heb echtgenoot gevraagd hoe ik het zou schrijven, want ik neigde zelf wat naar een Friese spelling.


"Dat wast wel sun bitsie."
Dat zegt ze vaak in een telefoongesprek, als ze verteld heeft wat er allemaal mis is, welke boodschappen ze wil hebben, wie allemaal langs is geweest, en of er nog iemand is overleden of ziek is. "Dat wast wel sun bitsie".

Zelf heb ik een schaaltje van een bekend ijsmerk en daarin staat "Oops! It's empty!" Vind ik ook zo leuk! Dit is nu net zoiets :-)


Verder "strooide" ik er wat bloemetjes op, aan de zijkanten en aan de binnenkant.


Ik deed er een zakje tumtummetjes bij, maar in dit schaaltje kun je ook prima nootjes presenteren, of chocola of zo. En als het dan op is? Tsja...


Dat wast wel sun bitsie!

Ik kocht het witte schaaltje bij Big Bazar en gebruikte de Edding Porseleinstiften. 


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Leuk Akkelien, leuke uitspraak ook :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou jûh,(daar begon mijn schoonmoeder altijd mee) dat is toch een machtig mooie útspraak op de bôdem van een prachtig skaaltsje!

    Groetjes,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, heel toepasselijk, die uitspraak! Superleuk!
    Wat lief dat je iets voor je schone moeder maakte trouwens.
    Nog een fijne week,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk is deze ook weer Akkelien geweldige uitspraak

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk, hopelijk was ze er tevreden mee!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De persoonlijke zijn toch wel de mooiste cadeautjes hè. Leuk hoor. Met zo'n schaaltje wordt het helemaal leuk om je naar de bodem toe te eten :)

    BeantwoordenVerwijderen