{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 29 juni 2016

Dropproject (5)

Dropproject (5)


Vandaag het vijfde dropje in het dropproject 




En ik vind dit dropje echt NIET lekker! Ik vind ze zelfs vies.
Deze dropjes laat ik altijd liggen en ook echtgenoot hoeft ze niet. Ik vind 'm wél heel leuk in de slinger en ben erg tevreden over het gehaakte exemplaar. 



Ik haakte dit dropje spiraalsgewijs met vasten. Je begint met een magische ring en daarin 6 vasten.
Dan komt het: haak vanaf toer 2 steeds afwisselend 1 steek in de voorste lus en de volgende steek in de achterste lus. Dus ook als je meerdert 1 steek in de voorste lus en 1 steek in de achterste lus en dat is dan in zo'n geval in 1 steek.

Verder meerder je iedere toer 6 steken en als je de meerdering regelmatig laat verspringen en niet steeds op dezelfde plaats in de toer doet, wordt het een mooi rond dropje.
Toer 1 heeft 6 vasten.
Toer 2 heeft 12 vasten (in elke steek 2 vasten).
Toer 3 heeft 18 vasten (in elke tweede steek 2 vasten).
Toer 4 heeft 24 vasten (in de eerste steek 1 vaste, *in de volgende steek 2 vasten, in de volgende 2 steken elk 1 vaste*, herhaal van * tot * tot het einde van de toer, alleen eindig je met 1 vaste).
Toer 5 heeft 30 vasten (in elke vierde steek 2 vasten).
Toer 6 heeft 36 vasten (in de eerste 2 steken elk 1 vaste, * in de volgende steek 2 vasten, in de volgende 4 steken elk 1 vaste*, herhaal van * tot *, eindig de toer met 2 x 1 vaste).
Toer 7 heeft 42 steken (in elke vijfde steek 2 vasten).
Toer 8 heeft 48 steken (in de eerste drie steken elk 1 vaste, *in de volgende steek 2 vasten, in de volgende 6 steken elk 1 vaste*, herhaal van * tot *, eindig met 3 x 1 vaste).





En toen vond ik het dropje groot genoeg :-)



Afhechten maar en haak er nog een stel! En zo is er weer een van de ronde dropjes klaar. Er volgt er nog een, dat patroon deel ik vrijdag. En dan geef ik ook tips om er een slinger van te maken.



Alle patronen van de Engelse dropjes vind je onder het label dropproject.



Grappig trouwens: van mijn zusje kreeg ik de tip dat de dropjes tegenwoordig ook te koop zijn in zakjes van Klene, met je eigen favoriete dropjes.



Frappant detail: deze "vieze" dropjes zitten daar niet bij :-) Maar of het nu een goed idee is om zo'n zak met die kokosrondjes te halen? Die zijn op voor de zak goed en wel open is, vrees ik!



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Het dropvervolg blijft leuk, maar hier wonen helaas geen dropliefhebbers, dus geen optie om dit te maken, maar voor liefhebbers zeker een aanrader.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier wordt er juist om deze 'gevochten' hahaha
    En in de slinger horen ze er natuurlijk wel bij ja, of je er nu van houdt of niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, als je bij me in de buurt woonde, dan zou ik ze voor jullie bewaren :-)

      Verwijderen
  3. Wauw, ik vind deze zeer creatief. Hoe kom je erop om een zak drop na te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :-) Tsja, wat zal ik zeggen? De inspiratie stond op tafel!

      Verwijderen
  4. Hihihi, ik vind de gehaakte versie veeeeeel lekkerder ehhh... leuker dan de echte engelse drop. Brrrrr.... Geef mij maar salmiak! :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah het anijsrondje. Ja die heeft wel een specifieke smaak. Ja echt leuk je slinger. Hé dat wist ik niet van die 1 smaak in een zak. Wat je zegt, maar niet doen, die kokos eet wel erg makkelijk weg om vervolgens misselijk van te worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk patroon! Die komt op mijn lijstje.
    Wel lees ik een foutje in het patroon, toer 2 staat er 2 keer in.
    Groetjes Leandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die vind ik nou juist lekker! Als je ze nog eens over heb, hihi.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen