{ 'anonymize_ip': true }

maandag 11 april 2016

Verrassingsvlaggen

Verrassingsvlaggen


Afgelopen woensdag liet ik een foto zien van een granny-style project waar ik verder nog niks over wilde zeggen. Ik beweerde dat ik er nog mee bezig was. Eigenlijk was het al klaar en was het onderweg naar een blogvriendin. En het kwam zelfs al aan (kijk maar hier). Gelukkig, want ik had het wel een beetje op z'n "zuinige Hollanders" verstuurd. Maar goed, ik zal eerst eens wat laten zien waar het allemaal om ging. Dat van die granny's waren vier vlaggetjes:



En eerst haakte ik vijf andere vlaggetjes:



Daar borduurde ik letters op van de naam van een klein meisje. 




Ik had heel licht garen gebruikt en deze vijf vlaggetjes wogen nog geen 50 gram. Daarom haakte ik die andere vlaggen er nog bij. Anders was het maar een slingertje van niks.
Ik haakte alles aan elkaar met katoen en het mocht even proefhangen bij ons aan de schutting:



Vrolijke kleuren! Het is dat dunne acrylgaren van de Action en ik haakte met haaknaald nr. 3.


Nu is het gewicht 87 gram. Ik had dus maar 13 gram om het nog een beetje betaalbaar te verzenden. Naar België kost het tot 100 gram 3 postzegels en daarna komen er ineens nog 2 bij! Dat vond ik zonde, dus ik bedacht dat ik het dan het beste in plastic kon verpakken en gebruikte een stuk van een vuilniszak. Wel een nieuwe, hoor :-) Ik had maar even een mailtje gestuurd om dit vreemde pakketje aan te kondigen. Er kon zelfs niet meer een gezellig kaartje bij.


Gelukkig is het goed aangekomen. Ruim voor de verjaardag van Rita. En het is niet eens voor haar verjaardag, het is voor die van haar kleindochter!



Ik heb 'm met veel plezier gehaakt en ik hoop dat de slinger nog tijdens veel verjaardagen van Liene vrolijk mag wapperen.






Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.





10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke slinger en wat lief dat je die voor Rita (en voor Liene :-) hebt gemaakt! Zo'n opvrolijkertje kan ze nu extra goed gebruiken. Dat je in het vorige blogje 'gejokt' hebt over het project zullen we je direct vergeven :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk en wat een verrassing voor Liene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had de slinger al gezien, maar ze blijven leuk lieve vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt een heel feestelijke verjaardag voor Liene :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, TNT wordt van jou ook niet rijk!
    Wat een leuke slinger maakte je ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al weer zo'n voorbeeld van hoe je altijd mensen blij maakt met je werkjes! Wat ontzettend fijn voor Rita om zo'n lief cadeau te ontvangen. Ik weet zeker dat Liene deze slinger nog heel vaak zal gebruiken!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lief! En zo vrolijk!
    Echt weer leuk gemaakt!
    Fijne week nog,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen