{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 1 april 2016

Slinger voor ... Siem

Slinger voor ... Siem


Vorig jaar mocht ik een verjaardagsslinger maken voor Mick. In januari kreeg ik bericht dat er een broertje kwam en of ik daar ook een slinger voor wilde maken, dat kon het direct als geboorteslinger gebruikt worden. Het moest een beetje snel en ik wist de naam al voor Charlie geboren was. Leuk, die slinger heb ik ook met veel plezier gemaakt.

Deze jongetjes kregen ook een neefje! Dat het een neefje werd, dat was wel bekend en de moeder van Mick en Charlie wilde heel graag ook voor dit jongetje een geboorteslinger. Ze wist alleen de naam nog niet. Wél de kleuren die de aanstaande ouders mooi vonden.


 En zo kon ik vast aan de haak :-)


We gingen uit van een korte naam, vermoedelijk vier letters, en aan beide kanten van de naam drie granny-vlaggen. Het kindje werd begin maart verwacht, dus eind februari was ik al zover:


En toen begon het wachten! Want de naam moest er nog op en daarna moest het nog aan elkaar gehaakt worden! Stel dat het toch een langere naam zou worden, dan kon er altijd nog een vlaggetje bij.

Ik leefde op afstand helemaal mee, hoewel ik de mensen niet eens persoonlijk ken. Mijn zoon is op 5 maart geboren, 9 dagen "te laat". Ik kon het weer helemaal meevoelen als het ware.
Pas op 16 maart kreeg ik het berichtje dat die nacht Siem geboren was. Gezond en wel! Een mooi bericht en toen kon ik weer verder :-)
Ik borduurde de letters in kruissteek:
















En daarna haakte ik alle vlaggen aan elkaar, met 10 steken tussen de vlaggen en zo'n 150 aan begin en eind:


De slinger is verstuurd en goed aan gekomen en pronkt boven het wiegje van deze nieuwe wereldburger. Ik hoop dat de slinger veel vrolijke verjaardagen van Siem mag meemaken!



Het is alweer vrijdag en graag wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend! Denk vooral aan de happy momentjes!



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. Wauw wat een prachtige slinger! Echt een geweldig cadeau. Mooi dat je dat steeds mag maken, bijzondere momenten
    Liefs, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De geboorteslingers zien er steeds prachtig uit. Voor je het weet is het een traditie in jouw omgeving om een heuse 'breimeisjes'-slinger op te hangen bij een geboorte van een nieuw kindje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat leuk weer! Jullie hadden goed gegokt met 4 letters :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk zeg, helemaal om op deze manier zo'n unieke bijdrage te mogen leveren aan een geboortefeest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend leuk, en zo'n cadeau is heel welkom!
    En zo was het voor jou ook nog spannend tot het einde...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontzettend leuk ook de stoere naam.
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee is dat toch een slinger naam. Moet ik ook onthouden voor als er eens een baby in mijn kring geboren wordt..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog zo'n mooie slinger. Leuk hoor, een slinger met je eigen naam en met de kleuren ook zo toepasselijk voor het moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuke slinger, wat een eer dat je dit mocht maken!

    BeantwoordenVerwijderen