{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 19 april 2016

Dinsdag - poppendag Van de brijtjes en de bloemetjes

Dinsdag - poppendag Van de brijtjes en de bloemetjes


ZoemZoem....zzzzoeeem..... Zoem...zzzzoemzoem.....ZoemZoemZoem....zzzoemmm...


De b(r)ij is af,


de hommel is af


en met nog een speciale hommel 


zijn ze op weg naar Tuinderij Ganzert, voor de Proloog! 



Eerst hebben ze mijn tuin nog even verkend:


Hier schreef ik al over mijn b(r)ij.


Het idee heb ik van Nicole van Prie Praat, alleen heb ik ze dus gebreid, zoals ik ook kerstballen brei. De vleugeltjes, oogjes, etc. heb ik volgens haar gehaakte patroon gedaan. Je vindt dat hier.


De skimmia zit vol bloemen! En toch...


Deze hommels hebben ervoor gekozen om op reis te gaan. Erg nieuwsgierig naar alle bloemetjes en viervoeters die op die tuinderij te vinden zijn. En dat snap ik best... Maar ja, wel een beetje stilletjes nu hier.... 

Dus ik ben aan 't opruimen gegaan en vond dit:



Zeven dames-barbies en een meneer. Hier en daar wat aangekleed, wat sjaals en twee poncho's. Ik doe er niets meer mee. Is er misschien een poppenmoeder die ik hier blij mee kan maken? Gratis af te halen in Sneek en als je de verzendkosten betaald, wil ik ze ook wel versturen. Dat kan ook via Kiala, dan is het ongeveer vier euro. 


Als er geen liefhebbers zijn, dan breng ik ze binnenkort bij de Dorcaswinkel.

Dan ga ik nu snel kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij


Corina,
Elizabeth,
Es,
Jannie,
Juffrouw Ooievaar,
Lydia,
Mariam,
Nienke,
Petra,
Prie Praat,
Ria en
Rita
En kijk ook even hier bij Angélique. Zo leuk, die "link" ik er nog even bij op deze poppendag!

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

13 opmerkingen:

  1. Hoi Akkelien, wat leuk die hommels!!! Op het moment zit ik ook steeds op te ruimen tussen de bedrijven door. Vandaag heb ik weer een (uitgebreide) poppenblog geschreven. groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt leuk, de hommels...Alles is zo leuk, maar je weet dat ik eerst een blote pop moet aankleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die bezige bijen doen het goed bij jou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's van de hommels en bijen in de tuin, tja bijen en hommls trekken ook weer verder ;-) Groetjes en een fijne week, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zal me daar een drukte worden met al die hommels en bijen. Maar ja die zorgen wel voor groei en bloei en dat is wel wat ze nodig hebben..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat mooi gemaakt en wat een leuke foto's ook. Met de barbies kun je vast nog wel iemand blij maken. Bij ons in de buurt is een 'weggeefhoek' op facebook. Misschien heb je dat bij jullie in sneek ook wel, dan ben je ze zó kwijt!
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leukerds jouw hommels. Ik hoop ook dat je barbie familie een gezellig huis vindt, maar dat zal vast wel goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schattig, die hommels en bijen. Knap gemaakt ook. Hopelijk kun je iemand blij maken met de barbies.
    En anders is het mooi dat je ze naar een Dorcaswinkel brengt. Worden er via die weg meisjes blij gemaakt.

    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze zijn gaaf zeg! Leuk hoe je de Proloog en Hommel ingebreid hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb je hier ook een patroontje van? Ik wil me ook wel een keer aan de breivariant wagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dit gebreid zoals ik een kerstbal brei. Ik heb daar al eens een blog over geschreven: http://debreimeisjes.blogspot.nl/2014/11/hoe-een-breimeisje-een-bal-breit.html
      Bij de hommels heb ik tot 48 steken gemeerderd. Dan iets van 12 naalden, hangt wat af van het patroon dat je breit, de streepjes of de letters, 't mag best iets meer of minder zijn. Daarna minderen. 't Kan ook op de manier van Arne & Carlos, maar ik gebruik een andere manier van meerderen. Als je nog meer wilt weten, kun je me beter even mailen: debreimeisjes@gmail.com

      Verwijderen
    2. Dank je voor de link. Ik ga het een proberen :)

      Verwijderen