{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 8 april 2016

Aanhaken bij... & fleurige oplossing

Aanhaken bij & fleurige oplossing


Gisteren had echtgenoot het over afhaken én over z'n boek. Bedankt voor alle leuke reacties, mede namens Ruben.
Maar goed, vandaag haak ik juist aan. Hoewel... eigenlijk borduur ik voort op een ander ideetje en het is zelfs zo dat ik niet haak, maar brei. Hoe dat zit zal ik even uitleggen. 

Via de blogs die ik lees volg ik zomaar het een en ander uit de levens van anderen en dat vind ik leuk, gezellig en inspirerend. Bij Es zag ik dus alweer wat leuks en dat kwam eigenlijk bij haar vandaan. Er ging bij mij iets sudderen en ik zocht wat katoentjes bij elkaar:


En ik pakte de breipennen, want hoewel ik het idee van Prie Praat heel leuk vind, wilde ik zo graag iets breien. Wat ik heel leuk vond is dat echtgenoot, die hier gisteren al vertelde niet zoveel met draden/haken/breien heeft, bij het zien van dit


tegen mij zei: "O, ga je een bij maken?" Mijn antwoord was: "Ik maak b(r)ijtjes!"


Een b(r)ijtje, dat is best een leuke woordspeling, maar van zoon hoorde ik dat het duidelijk een hommel is, want hommels hebben een witte achterkant. Dat wist ik niet! Ik heb overigens ook al een paar echte hommels in de tuin gezien! Goed teken, toch?
Ik ga nog even verder met dit project, er zijn nog wat ideetjes en ik moet nog even door met de afwerking, waarbij ik waarschijnlijk een deel van het patroon van Prie Praat gebruik. Ik brei dit á la kerstbal, waarbij ik meerder tot 48 steken. Wordt zeker vervolgd!

Dan de fleurige oplossing. Die kwam binnen via Marjan. Ik schreef al bij de opmerkingen dat er bij mij wat sudderde en dat zij er in "roerde" en dezelfde dag was het klaar. Ik zal eerst het probleem laten zien:



Er zit zo'n vreselijk lang snoer aan m'n muis! Wat heeft dat voor zin? Dat ligt altijd in de weg! Daar was ik allang over aan het denken. Kort geleden zag ik ook bij Dinah al een mogelijke oplossing en daardoor was het al wat gaan sudderen, Marjan roerde doordat zij prachtige zakjes had gehaakt voor snoeren met hele mooie labels eraan. En ze had het over gehaakte bloemetjes en ik was toch al aan het opruimen in mijn hobbykamer en daar lagen nog een paar van de gehaakte bloemen waar ikzelf al eerder over vertelde. Deze bijvoorbeeld:



De oplossing was ineens heel simpel! Ik zette er een knoopje op:



En nu heb ik het snoer opgerold en de bloem er omheen geknoopt:



Ik weet nu ook direct welke muis van mij is :-) En dat allemaal door de leuke ideeën die ik dan weer van en door jullie, collega blogsterren, krijg! Daar word je toch helemaal happy van! 

Het is vrijdag, dus wens ik jullie graag een heel fijn weekend! Mét happy momentjes!



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

13 opmerkingen:

  1. Manlief kreeg Cantor voor zijn verjaardag en is gisteren begonnen. Hij zit er meteen helemaal in en is heel benieuwd wat er verder gaat komen. Ik denk dat ik, nadat hij het uit heeft, ook begin met lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zo snel al te mogen zien wat er bij je pruttelde: Wat een mooie en handige snoeroplossing! Hoe noemen ze zoiets ook al weer? Oh ja "simpel én doeltreffend" :-).
    De term 'brijtjes' vind ik ook heel leuk gevonden en uh.... ik heb er ook nooit bij stil gestaan dat alleen hommels een wit kontje hebben :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, dat gehaakte bloemetje om je snoer, een heel goed idee! Het b(r)ijtje dat eigenlijk een hommeltje is wordt ook leuk, die zoemt straks vrolijk rond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke woordspeling is dat een brijtje.. Ik zag ook al hommels in de tuin een citroenvlinders ook. Ik vind je bloemoplossing eigenlijk wel leuker dan die van mij. Zoveel vrolijker...
    jij ook een fijn weekend.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geniale oplossing voor je snoertje! Beter dan de tie rips die ik vaak pak. Die moet je met een schaar los knippen en kun je niet hergebruiken! Ik ga ook maar eens op zoek naar wat bloemetjes :-)! Fijne tip!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superidee ... Van het één komt het ander!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. FANTASTIC idea for your cords. I must remember this when we move and more cords will be showing :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee zeg!! En ik had werkelijk géén idee dat de gast-schrijver van vorige keer je echtgenoot was ;o) Wat bijzonder, een schrijver als man! Wens hem veel succes met zijn boek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gebreid zijn ze ook leuk! Ik ben benieuwd nar het eindresultaat. Heerlijk is dat hè, met 4 pennen breien.
    Dat is een goed idee met zo'n bloemetje. En het staat nog gezellig ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hommels (of bijen) zien er goed uit! Ik brei liever dan haken en je bloemetje rond je kabel is een superidee!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen