{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 3 maart 2016

#zaaienmaarT en #lentesprint

#zaaienmaarT en #lentesprint


Es houdt drie blogs bij en eentje volg ik officieel, eentje zeker een keer per week, en dan kom je vanzelf ook regelmatig op de andere terecht. En ik vind Es reuze inspirerend! Nu heeft ze een uitdaging, dat heet tegenwoordig ook wel challenge. Je leest er hier alles over.
En hier lees je over de # die erbij gekozen zijn. Leuk voor mij, want ik kreeg een zadenpakketje :-)


Ik had oorspronkelijk #zaaienmaar(t) bedacht, maar haakjes werken niet in die hashtags, vandaar dat het nu zaaienmaarT is geworden.

Ik heb een zaadpakketje gekocht met cherrytomaatjes, dat was mijn eerste project, van 1 maart.


En ik vond nog het een en ander en de zaadjes van 2 maart, dat wordt een verrassing. Het komt uit dit pakketje:


en er zaten nog twee "zaadbanden" in, dus het is wortel of radijs :-)



En vandaag is het tuinkers:



Op Instagram post ik hierover ook, dat is juist de bedoeling natuurlijk! En als je daar dan die hashtags bij gebruikt, kun je zien wie er nog meer meedoen! 

Het is de bedoeling om het vooral te doen met spullen die je nog hebt, een beetje recyclen en zo, maar ik heb er ook al weer wat voor gekocht.... Die tomatenzaadjes dus en ook deze leuke potjes:


Die kocht ik bij de Dorcaswinkel, dus dat is dan toch nog recyclen én voor een goed doel!
Een tip van Es was dat je zoiets ook leuk cadeau kan geven en dat kan zeker met deze leuke potjes, toch?!?!

Hier nog even alle blogs van Es op een rijtje:

#zaaienmaarT
#lentesprint


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. ik geloof dat ik even iets gemist heb ga gauw kijken altijd zo leuk om zelf te zaaien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu begrijp ik foto op Insta ook! Ik was van plan om deze keer mini plantjes bij de tuindersvereniging te kopen. Dat kiemen vind ik nogal lastig. Eerst blij met elk ontkiemend zaadje. Daarna lange sprieten die omvallen en vervolgens verdrogen. Alleen de cherrytomaten waren een succes. Maar ... ik heb nog best wat liggen. Je hebt me geïnspireerd!! Elke dag wat in de grond is mij wat te veel, maar ik ga op zoek naar de kiembakjes, leuke potjes en de zakjes zaad!
    Hopelijk worden we er happy van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuk! Ik denk ook niet dat ik het elke dag doe, maar het begin is er! En het idee is heel leuk en positief :-)

      Verwijderen
  3. Op de blog van Es had ik gelezen dat je gewonnen had, leuk! En zaaien, kiemen en dan nieuwe plantjes zien groeien is altijd verfrissend vind ik. Veel plezier ermee!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve blog, thnxx
    En wat een mooie potjes, wauw
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig in je vakantie Akkelien!! Alles zaaien en straks zien groeien; wow!! Ik doe het je niet na ;-), helemaal geen groene vingers hier.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, zo met zaaigoed bezig zijn! Ik ga dit jaar eens proberen om niets "voor te trekken", maar alles meteen buiten te zaaien, maar in mijn hoofd groeien de plantjes al in de planning ;-) Succes! En vooral iedere morgen de zaadjes een fijne dag wensen en 's avonds welterusten he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je prijs :-) Heb je ook al groene vingers, wat ben jij veelzijdig zeg :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tuinieren op de vierkante centimeter :-)
    Ik hoop dat alles goed aanslaat zodat je straks lekker veel kunt oogsten!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind dat je goede namen hebt bedacht. Ik doe ook mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke naam.. Ik vind he zaien ook erg leuk om te doen en heb het ook vaak gedaan. Altijd leuk om te zien hoe ee nmini zaadje een mooie plant wordt. Maar toch doe ik ff niet mee.Heb het druk met van alles.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen