{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 11 maart 2016

We haken en breien door!

We haken en breien door!

Aanstaande maandag is er weer een handwerkavond en daarvoor zijn wij uiteraard al bezig geweest. Het is altijd een leuke uitdaging om wat originele haakideetjes te vinden. We houden dat nog even als een verrassing.

Vorige week haakte ik zelf nog een uiltje, dat was een ideetje van de vorige handwerkavond. Deze is iets kleiner geworden en ik maakte 'm voor mijn vader:


Meer foto's zijn te zien op mijn Friese blog, van It Nifelwyfke.

Verder heb ik heerlijk gebreid aan mijn wollige project:


Toen de eerste lap "twee bollen groot" was, ben ik eerst maar eens met de tweede lap begonnen. Ik heb twee langwerpige lappen nodig en de vijfde bol verdeel ik over beide lappen.

En hoe gaat het met mijn haakwerk? Ik vond het na één bol toch tegenvallen hoever ik kwam. Dezelfde kleur zag ik niet meer in de winkel en nu heb ik er twee lila bolletjes bijgehaald:


Ik heb er nu eerst maar eens 5 toeren meegehaakt:


En nu weer verder met het kleurige garen. Ik denk dat ik het vanaf nu wat afwissel. Fijn om te doen!

Het weer was deze week over het algemeen mooi en soms zelfs lente-achtig. Ik heb nog in de tuin gewerkt, heerlijk, een echt geniet-momentje :-)

Het is weer vrijdag en graag wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend! Denk aan de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Leuke werkjes , en de lila bij je kleurensjaal staat erg mooi, veel handwerkplezier en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je wollige project maakt me nieuwsgierig, misschien heb ik een berichtje gemist, ik ga straks met een nieuw kopje thee erbij eens even bladeren in je blog :-)
    De nieuwe lilakleur combineert prachtig in je omslagdoek!
    Groetjes weer en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook nieuwsgierig naar je breiwerk. Slingert er nou een kabel motief over heen?? Spannend hoor!
    Dat je bolletjes er niet meer waren is zo te zien niet erg. Ik vind de nieuwe kleur er bij een mooie aanvulling!
    Fijn weekend, groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig uiltje. Leuk project voor de handwerkavond.
    Fijn om aan wat brei- en haakprojecten door elkaar te werken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zal het worden? Wat neemt dat een hop garen he z'n omslagdoek maar je oplossing is erg leuk, staat best verrassend z'n lila baan er bij.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je omslagdoek wordt wel mooi. Succes met het garen. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie kleuren combi geeft het zo gewoon doen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het wordt een mooie omslagdoek!
    Het uiltje is een echt Fries dotje :-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, je bent lekker bezig! Leuk die oplossing met de andere kleur bij je gehaakte sjaal, ik vind het zo ook erg leuk worden!

    BeantwoordenVerwijderen