{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 16 maart 2016

Vogel-ei/ei-vogel

Vogel-ei/ei-vogel


De ideetjes voor de handwerkavond van afgelopen maandag waren in het thema lente/Pasen. Ik vond inspiratie in de Anna, een handwerkblad. Daar stonden hele leuke vogeltjes in, of zijn het eieren? Ze waren om een piepschuimei gemaakt. Leuk, maar die eieren had ik niet en daarom maakte ik een kleinere versie:


Het heeft een ei-vorm en toch is het echt een vogeltje :-)


Grappig, met die lange bungelpootjes, waar ik een knoopje in deed. In het blad gebruikten ze kraaltjes, maar omdat mijn vogeltje nogal wat kleiner is, vond ik dit wel een leuke oplossing.


Omdat het bijna Pasen is, mocht dit vogeltje nog even op z'n Paasbest versierd worden:


Toen raakte het vogeltje helemaal in lentestemming en ging de tuin in, kijken of er ook een vriendje zou zijn....


Hé! Nog een vogeltje!


Meer foto's van dat Fryske fûgeltsje zijn te vinden op de blog van It Nifelwyfke!

En als je meer wilt weten over de handwerkavonden en misschien een keertje aan wilt haken, kijk dan even hier! De volgende is op 11 april.

Nog wat: morgen ga ik weer aanhaken in de bibliotheek in Sneek, het is van 14.30 - 16.00 uur. Hier is de link van de bieb en hier is de link naar de blog die ik hier eerder over schreef.



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Jammer te ver anders kwam ik zeker ,leuk die vogeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattige vogeltjes.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat was er eerder de kip of het ei, hahaha. een eikip, kuiken. Leuk is die. En helemaal op z'n paasbest.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een grappige vogeltjes. Leuk voor in de paastak. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, wat een grappig vogeltje en wat heb je hem leuk op de foto gezet :-). Zeker met zijn Fryske freontsje <3 !!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja ik zag ze al in de Anna leuk geworden hoor het staat zo vrolijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige vogeltjes en wat jammer dat je zo ver weg woont anders kwam ik zeker een avondje haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thank you for sharing at my link up. You are welcome to share again Next week

    BeantwoordenVerwijderen